Šeimai susilaukus kūdikio dažniausiai pasikeičia ne tik gyvenimo ritmas bet ir pirkimo įpročiai bei perkamų prekių krepšelis, kuris keičiasi vaikui augant. Labai didelę laiko dalį užima vaiko priežiūra ir auklėjimas, todėl ne visuomet lieka laisva minutė apsipirkti įprastinėse parduotuvėse.
Dėl to nenuostabu, kad internete gausu elektroninių parduotuvių, kurių pagrindinis siūlomas produktas yra prekės vaikams. Internetinės parduotuvės suteikia galimybę skirti apsipirkimui laiko tuomet, kai jo atsiranda, o ne tuomet, kai dirba parduotuvė, todėl pasirinkus apsipirkimą internetu patogiausią laiką apsipirkti renkasi pirkėjas. Pristatymo į namus galimybė leidžia išvengti sudėtingos logistikos, kuomet mama keliauja apsipirkti su vaikais. Šiuo metu tik 38 proc. lietuvių apsiperka internete, todėl galimybės rinkai plėstis tikrai didelės.
Tai, kad lietuvių, apsiperkančių internete, krepšeliuose savo vietą randa prekės vaikams patvirtina ir specializuotos internetinės parduotuvės, prekiaujančiomis prekėmis ir žaislais vaikams, atstovas M. Meliešius. „Populiariausios ir perkamiausios šios grupės prekės yra „Lego“ konstruktoriai, įvairios dėlionės. Taip pat populiari vaikiška technika – automobilinės kėdutės, vežimėliai.“, – sakė b-a.eu atstovas M. Meliešius.
Vyrai dažniausiai perka prieš šventes
Tyrimų duomenimis, visose ES šalyse gerokai daugiau moterų negu vyrų atlieka vaikų priežiūros, namų ruošos ir maisto gaminimo darbus. 2016 m. duomenimis 92 proc. 25-49 metų amžiaus moterų kasdien rūpinosi savo jaunesniais nei 18 m. vaikais. Tuo tarpu vyrų, kurie kasdien skyrė dėmesį savo vaikams buvo tik 68 proc. Lietuvoje šie rodikliai panašūs – 92 proc. moterų ir 66 proc. vyrų. Žinant šią statistiką nenuostabu, kad internete prekes vaikams dažniausiai perka moterys.
„Pastebime, kad didžioji dalis pirkėjų, perkančių prekes vaikams, yra moterys. Vyrai aktyviau vaikiškomis prekėmis pradeda domėtis prieš šventes, pavyzdžiui Kalėdas. Šiuo laikotarpiu suaktyvėja užklausos dėl prekių ir įvairių dovanų vaikams užsakymai“, – pirkėjų įpročius atskleidė interneto parduotuvės b-a.eu atstovas M. Meliešius.
Žaislai vaikams – populiarėja išmanieji iš interaktyvūs žaislai
Augant vaikui keičiasi jo poreikiai. Vaikai mokosi žaisdami, todėl nemažai jaunų tėvų siekia užtikrinti kuo įvairiapusiškesnį atžalos lavinimą. Jeigu prisiminsime savo vaikystę, tai lavinančių žaislų pasirinkimas nebuvo itin didelis. Tačiau šiuo metu jų pasiūla yra didelė, todėl tereikia nuspręsti ir išsirinkti tinkamiausius savo vaikui.
„Visuomet populiarios yra „Lego“ konstruktorių serijos, kurios atnaujinamos kiekvieną sezoną. Pastaruoju metu sparčiai populiarėja išmanieji ir interaktyvūs žaislai vaikams. Pastebime, kad prekyboje žaislais taip pat vyrauja sezoniškumas. Žaislų vaikams daugiausiai nuperkama prieš didžiąsias šventes.“, – apie prekybos žaislais tendencijas pasakojo M. Meliešius.
Lietuviams taip pat būdinga domėtis internetu parduodamų prekių, ypač skirtų vaikams, kokybe. Domimasi gamintojais, produkcijos kilmės šalimi, saugumu. „b-a.eu elektroninėje parduotuvėje prekiaujama žinomų ir garsių gamintojų žaislais ir kitomis prekėmis vaikams, todėl šios prekės yra sertifikuotos ir saugios naudoti“, – komentavo M. Meliešius.
Pirkti internetu pigiau ir patogiau
Viena iš priežasčių, kodėl planuojant savo šeimos biudžetą ieškoma būdų sutaupyti – papildomos išlaidos, kurios atsiranda gimus kūdikiui. Nemaža dalis tėvų šią problemą sprendžia planuodami išlaidas ir apsirūpindami būtinomis prekėmis gerokai iš anksto, įvairių akcijų metu. Kitas būdas taupyti – rinktis internetines parduotuves. Internetinėse parduotuvėse parduodamos prekės vaikams paprastai yra pigesnės už tas pačias prekes, kurias galima įsigyti įprastinėse parduotuvėse. Taip yra todėl, kad internetinės parduotuvės patiria mažesnius kaštus.
Kitas internetinės parduotuvės privalumas – didelė prekių pasiūla ir galimybė patogiai išsirinkti visas norimas prekes vienoje vietoje. Prie kiekvienos prekės pateikiami aprašymai leidžia palyginti skirtingų gamintojų siūlomas prekes tarpusavyje, taip pat galima ramiai ir neskubant pasidomėti atsiliepimais apie vieną ar kitą prekę. Internete pirkėjo neriboja laikas, todėl laiko apsipirkimui galima skirti tiek, kiek reikia, ir tuomet – kada jo yra.