53% NUOLAIDA ŽURNALO MANO NAMAI PRENUMERATAI
5 svarbios savybės

5 svarbios savybės, kurias vaikas ugdo piešdamas

Geresnė atmintis ir pastabumas, pasitikėjimas savimi ir lakesnė fantazija – tokias savybes ugdo piešimas. Ką reiškia vaikui piešti, ir kokia iš to nauda, pasakojo Nacionalinės M. K. Čiurlionio menų mokyklos dailės skyriaus moksleiviai, o apibendrino jų mokytoja – Ingė Talmantienė.

1. Mąstymas

Ar gali nupiešti tai, ko nesupranti? Filosofai į šį klausimą atsako neigiamai. Juk prieš perteikiant vaizdą ant lapo, pirmiausia jį turi pertvarkyti mintyse, suvokti, kaip jis sukonstruotas, kokios dalys jį sudaro. Tik tada galima jį pavaizduoti.

Todėl piešdamas, konstruodamas, lipdydamas vaikas lavina savo vaizdinį, loginį, erdvinį mąstymą, kuris labai svarbus vaiko vystymuisi.

2. Pastabumas

Piešimas kaip niekas kitas lavina vaiko gebėjimus pastebėti detales, skirtumus, aptikti aplinkoje daug daugiau dalykų negu atrodo iš pirmo žvilgsnio.

Tai paaiškina atlikti bandymai, kuriuose vaikams buvo rodomas augalas ir prašoma jį apibūdinti. Vieni turėjo nupiešti augalą, kiti – įdėmiai žiūrėti ir vėliau papasakoti. Paaiškėjo, kad tie, kurie nupiešė augalą, daug geriau suprato ir paaiškino, kas jį sudaro ir kaip jis atrodo, o tie, kurie tik žiūrėjo, pastebėjo daug mažiau dalykų.

Taigi piešdami vaikai išmoksta įdėmiau žiūrėti, tampa atidesni, labiau susikoncentravę.

3. Atmintis

Jei vaikas nuo pat mažų dienų piešia, jis lavina savo vizualinę atmintį, vadinasi tampa pastabesnis, atidesnis, geriau koncentruoja dėmesį.

Vizualinė atmintis padeda įsiminti informaciją, ypač mokantis kalbų. Pedagogė prisimena, kaip laikydama teorijos egzaminus, atsakymus perskaitydavo pažiūrėjusi į lubas, o mokantis anglų kalbos, tiesiog matydavo kaip rašomas vienas ar kitas žodis.

Atmintis taip pat prisideda prie fantazijos turtinimo, kadangi kuo daugiau galvoje yrai vaizdinių ir žinių, tuo laisviau galime fantazuoti.

4. Pasitikėjimas savimi

Piešinys – akivaizdus darbo rezultatas, kuriuo vaikai neretai didžiuojasi, todėl labai svarbu, kad jų darbas būtų pastebėtas ir įvertintas. Tėvai gali nesunkiai prie to prisidėti kartu su savo atžala išrinkdami gražiausius, įdomiausius piešinius ir pakabindami juos namuose ant sienų ar prisegdami prie šaldytuvo.

Tai suteiks vaikui pasitikėjimo savimi ir skatins išreikšti save. Labai svarbu leisti vaikui piešti taip, kaip jis nori ir, kad ir kaip tėvams norėtųsi, nereikia gražinti ar taisyti piešinio, nes tai gali sukelti nepilnavertiškumo jausmą. Vaikas pirmiausia turi išmokti pasitikėti savimi.

5. Skonio lavinimas

Vizualinė raiška puoselėja vaiko estetinę ir meninę kultūrą, lavina skonį, moko pastebėti grožį, jį vertinti ir jo siekti. Tai vaikas ugdo ne tik piešdamas, bet ir lankydamasis parodose, aptarinėdamas su tėvais, mokytojais meno kūrinius, juos vertindamas, dalindamasis patirtimi. Kartu vaikas praturtina savo dvasinį pasaulį, darosi imlesnis grožiui.

Nacionalinė M. K. Čiurlionio menų mokykla – ilgametes pedagogines tradicijas turinti mokykla, skirta itin menui gabiems vaikams.

Mano išsaugoti straipsniai