Geriausia Kalėdinė dovana - žurnalo MANO NAMAI prenumerata!
Ar tikrai ikimokyklinio amžiaus vaikui reikia teatro?

Ar tikrai ikimokyklinio amžiaus vaikui reikia teatro?

Įsibėgėjus mokslo metams darželius užplūsta vaikų teatrai, įvairios pramogos, kurių prasmingumas neretai tėvams kelia daug klausimų. Ar tikrai ikimokyklinukai supranta teatrą? Tai pramoga ar edukacinė veikla? O gal tai pinigų švaistymas?

Įžvalgomis dalijasi „GyviTeatre” muzikinio teatro vaikams ir visai šeimai įkūrėjos – Agnė Levickaitė ir Karolina Macytė.

Ar ikimokyklinukams reikalingas teatras?

Agnė: Pirmiausia, teatro ikimokyklinukams misija yra supažindinti juos su kultūra. Kai vaikas mažas, tėvams ir taip būna daug rūpesčių, ką jau kalbėti apie lankymąsi koncertuose ar teatruose. Dažnu atveju laukiame mokyklinio amžiaus, kada vaikas sąmoningas ir gali ramiai stebėti spektaklį ar koncertą. Į darželius atvažiuojantys spektakliai yra puiki išeitis vaikui artimoje aplinkoje susipažinti su teatru.

Karolina: Teatras vaikams yra pirmoji pažintis su profesionaliu menu. Šie patyrimai labai svarbūs požiūrio į teatrą ir meną formavimui. Juk norime, kad vaikai užaugę lankytų koncertus, teatrus ir kitas kultūrines erdves.

Darželiuose pasirodymai rodomi ir mažiausioms grupėms. Kaip manote, ar dvejų metų vaikui įdomu žiūrėti spektaklį? Ar jis jį supranta?

Karolina: Teatras vaikams skiriasi nuo teatro suaugusiems. „GyviTeatre” sukūrėme savąjį spektaklio vaikams modelį – interaktyvų miuziklą, kuriame sujungiame teatrą, muziką, šokį su interaktyviomis užduotimis. Miuziklai turi didelę emocijų amplitudę ir niekada nebūna statiški ir pasyvūs.

Agnė: Vaikai puikiai supranta, kai kalbi jų kalba. Spektaklio metu net patys mažiausi lopšelinukai pradeda ploti rankytėmis ir bando padėti „Bitutei Pikei” surasti jos receptą. Jie įvertina situaciją, kad teta visai nepikta ir jos toks minkštas kostiumas, o dar fone skamba tokie pasakiški garsai. Jie atranda savo teritoriją, kurioje gali ramiai atsipūsti, nes čia viskas yra įmanoma.

Asmeninio albumo nuotr.

Teatras yra pramoga ar edukacijos išraiška?

Agnė: Manau, svarbiausia, jog vaikų spektaklyje mokomoji žinutė turi būti įvelkama į žaidimų formą arba kitaip pramogą. Spektaklį vaikams galima puikiai panaudoti kaip edukacinę priemonę. Interaktyvus miuziklas skatina kūrybiškumą, lavina socialinius įgūdžius, skatina pasitikėti savo fantazijomis ir vaizduote. Žaidimo principas vaikams yra labai artimas ir natūralus, kurį išnaudoti mokomaisiais tikslais yra labai naudinga.

Karolina: mūsų pasirodymai turi didesnę ar mažesnę edukacinę žinutę. Pavyzdžiui, smuiko, kaip instrumento pristatymas ar pažintis su muzikos garsais. Visada skamba mūsų pačių sukurta gyvai atliekama muzika, dainelės. Kiekvienas klausytojas yra įtraukiamas į veiksmą, jis gali pakreipti spektaklio siužetą kita linkme ir pasijusti tikru režisieriumi ir aktoriumi. Edukacijos išraiškų yra įvairių. Mes puoselėjame „gyvą” teatrą, kuriame skatiname bendravimą ir tarpusavio bendradarbiavimą, kurie yra labai svarbūs vaiko socialinių įgūdžių lavinimui.

Kaip atsakytumėte į priekaištą, kad tai tėvų pinigų švaistymas?

Karolina: Visi tėvai nori, kad jų vaikai gautų geriausią išsilavinimą, geriausias sąlygas tobulėjimui, kad turtinga patirtimis vaikystė būtų puikus tramplinas jų savirealizacijai ateityje. Kaip investuojame į mokyklines prekes, taip turime investuoti ir į jų prasmingą ir turiningą laisvalaikį.

Agnė: Manau, tėvų investicija į vaikus nėra pinigų švaistymas. Patys gražiausi momentai įvyksta tada, kai vaikai būna įsitraukę į pasakišką vaidinimo atmosferą. Jie vaikų atmintyje palieka labai malonius įspūdžius iš teatro.

 

Mano išsaugoti straipsniai