Gana dažnai tėvai klausia vieni kitų, kiek ir kokių būrelių lanko jų atžalos. Ikimokyklinio amžiaus vaikai po darželyje praleistos dienos kartu su tėveliais dažnai dar skuba į sporto, meno, užsienio kalbos ar technologijų būrelį. Nemaža dalis darželių taip pat akcentuoja būrelių gausą – kiek įvairių skirtingų užsiėmimų gali lankyti vaikas ir buvimo darželyje metu. Tačiau „Vaikystės Sodo“ ugdymo koordinatorė Aušra Rabašauskienė pataria, kad daug naudingiau ne blaškytis tarp skirtingų užsiėmimų, o kasdien vaikus tikslingai ir įvairiapusiškai ugdyti būtent darželyje.
Smagi vaikystė ir ugdymas neprieštarauja vienas kitam
„Kartais tėveliai, išgirdę apie vaikų ugdymą nuo pat mažų dienų, išsigąsta, kad vaikai neturės kada pažaisti, kad ugdymui skirta mokykla, o darželyje vaikai turėtų smagiai leisti vaikystę. Tačiau norėčiau pabrėžti – nereikia smagaus žaidimo ir ugdymo supriešinti, atvirkščiai – meistriškai juos derinant, galima pasiekti neįtikėtinų rezultatų“, – sako A. Rabašauskienė. Darželiuose „Vaikystės Sodas“ vaikai ugdomi sistemiškai pagal autorinę dr. A. Landsbergienės kontekstinio ugdymo programą. Ypatinga ir tai, kad dirbti pagal šią autorinę programą mokytojai yra išmokomi vidinėje „Mokytojų akademijoje“, tad visai nesvarbu, kur vaikas lanko „Vaikystės Sodą“: Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje ar Panevėžyje – visur jis ugdomas tokioje pačioje aplinkoje ir pagal tokius pat ugdymo principus.
Pagal kontekstinio ugdymo principus, ugdymo centre visuomet yra vaikas. Suaugusieji moko vaiką, o ne atskirų dalykų, pats ugdymas yra pritaikytas kiekvieno vaiko poreikiams bei planuojamas, atsižvelgiant į jį supančios aplinkos kontekstą bei amžiaus tarpsnio ypatumus. „Vaikus kasdien ugdome visapusiškai ir per savaitę kiekvienas vyresnis nei trejų metų vaikas sudalyvauja visuose klasės centruose, savotiškuose būreliuose, bei skirtingose jų veiklose. Didžiausias mūsų privalumas yra tai, kad visas veiklas centruose jungia vienos temos gija, ko skirtingi būreliai pasiūlyti negalėtų. Todėl vaikai ne mokosi, o sužino ir patiria, jiems yra įdomu, smalsu. Kai dalykai, apie kuriuos su vaikais kalbamės, būna susieti, o nauja informacija nuosekliai siejama su jau turima, tada įvyksta stebuklų (!) ir ugdymo(si) rezultatai pranoksta lūkesčius“, – tikina „Vaikystės Sodo“ ugdymo koordinatorė A. Rabašauskienė.
Visapusis asmenybės ugdymas
„Kasdien kartu su vaikais mokomės pažinti emocijas, jausmus ir atskirti juos nuo elgesio. Visi jausmai yra geri, tik elgesys gali būti tinkamas arba ne. Puoselėjame Sodelio vertybes, ugdome charakterį vaidmeniniuose žaidimuose, pilietiškumo šventėse, nuolat kalbamės apie tvarumą ir Žemės išsaugojimą“, – vardija A. Rabašauskienė. Vaikai per metus supažindinami su 6 žymiais kompozitoriais ir dailininkais ir dažnai nustebina aplinkinius, kai, išgirdę klasikinę muziką ar pamatę paveikslą, įvardija jo autorių ir papasakoja įdomių faktų apie jo asmenybę ir kūrybą.
Ankstyvas kalbų ugdymas
Vyresni nei trejų metų sodiečiai tris kartus per savaitę mokosi anglų kalbos kartu su Sodelio mokytojais, kurie yra tarsi mediatoriai tarp besimokančių vaikų ir ne vieną tarptautinį apdovanojimą pelniusios anglų kalbos mokymo programos. Išskirtinis dalykas tas, kad anglų kalbos vaikai mokosi ne iš suaugusiųjų, o iš vaikų, kuriems anglų kalba yra gimtoji. Vaikai su didžiuliu smalsumu laukia vis naujo užsiėmimo, o namuose nustebina tėvelius savo anglų kalbos žiniomis.