JUS PASITINKA ATSINAUJINĘS TAVO VAIKAS
Vieta žaisti ir eksperimentuoti: ką vaikai muziejuje veikia vasarą?

Vieta žaisti ir eksperimentuoti: ką vaikai muziejuje veikia vasarą?

Kiekvieną vasarą MO muziejuje kelias savaites girdėti daugiau nei įprastai vaikų šurmulio – čia vyksta teatro ir kūrybiškumo stovyklos, kviečiančios pažinti bei tyrinėti skirtingas meno rūšis, savo vaizduotę, jausmus ir emocijas. Didžiulio pasisekimo sulaukiančios MO edukacinės veiklos įkvepia ieškoti dar daugiau būdų muziejų įveiklinti vaikų kūrybiškumo labui – jis tampa viena svarbiausių kultūrinių vietų augančios asmenybės patirčių žemėlapyje.

Skatina pažinimą ir kūrybą

MO muziejus vaikų edukacijai dėmesį skiria ištisus metus: mokslo metais parodų erdvėse vyksta edukacijos mokyklinio amžiaus vaikams, savaitgaliais – mažiesiems lankytojams skirti Šeimų sekmadienių užsiėmimai, o vasarą – teatro ir kūrybiškumo stovyklos.

Muziejaus vadovė Milda Ivanauskienė teigia, kad vienas iš vaikams skirtų MO edukacijų tikslų – padėti kurti asmenišką santykį su menu, atskleisti, kaip menas padeda suprasti savo jausmus, patirtis, supantį pasaulį.

„Atviras dialogas su vaikais MO muziejui itin svarbus nuo veiklos pradžios, o šiemet jiems skiriame ypatingą dėmesį: pavasarį atvėrėme meninę patyrimų erdvę, nuosekliai tęsiame mūsų edukacines veiklas, vienoje iš Visagino mokyklų drauge su Britų taryba sėkmingai išsibandėme integruotas pamokas, kurias taip pat siūlysime „Tūkstantmečio mokyklų“ projekto rėmuose.

Vasarą užbaigsime nauja mažąja paroda „Troleibuso ūsai“, skirta jauniausiai muziejaus auditorijai, o rudenį pakviesime į tradicija tampančią vaikų naktį muziejuje“, – pasakoja M. Ivanauskienė.

Anot jos, vaikų vasaros stovyklos, vykstančios trečius metus, taip pat svarbios formuojant naujas ir įtraukiančias vaikų patirtis muziejaus erdvėse.

„Visuomet siekiame padrąsinti vaikus drąsiai nerti į meno pažinimą, patirti, jog muziejus yra vieta, skirta ne tik žiūrėti į meno kūrinius, bet ir kurti, žaisti, reflektuoti patiems. Vaikai mokosi stebėdami, eksperimentuodami, kurdami ir įsitraukę į dialogą, todėl MO edukacinės veiklos, o tarp jų – stovyklos vaikams, – gali tapti svarbia priemone ugdant reikalingiausias kompetencijas“, – akcentuoja muziejaus vadovė.

Menas padeda drąsiau ieškoti

Stovyklų vadovai pasakoja, jog viena svarbiausių MO edukacinių veiklų vaikams nešamų žinučių – tai, kad kurti galima visaip, menas neturi ribų, o vienas teisingas standartas neegzistuoja. Tai padeda vaikams patirti, kaip kūryba leidžia nuolat mėginti iš naujo, ieškoti netikėtų sprendimų iškilusiems iššūkiams.

 

„Su vaikais stovyklose nuolat reflektuojame tai, kaip jaučiamės, ką patiriame. Vienas berniukas šiemet refleksijos metu pasakė: „Aš supratau, kad ši stovykla yra neužrakinta, kad čia galima kurti laisvai“. Dirbant su vaikais itin svarbu suaugusiųjų pagalbą, siūlomas priemones, patarimus derinti su kūrybine laisve, leisti jiems atrasti patiems artimiausius raiškos būdus“, – teigia kūrybiškumo stovyklos „EINAM“ vadovė, aktorė Marija Korenkaitė.

Stovyklos vadovas, aktorius Eimantas Bareikis pastebi, jog dauguma vaikų iš formaliojo ugdymo patirčių į MO edukacines veiklas atkeliauja su nedrąsiu klausimu „Ar taip galima?“, nori žinoti, kaip užduotis atlikti teisingai, kokio rezultato iš jų tikimasi. Anot kūrybiškumo stovyklos vadovo, toks požiūris formuoja baimę klysti, mažina vaikų iniciatyvumą.

„Meno dėka ateinantis supratimas, kad nėra vieno teisingo rezultato ar būdo atlikti užduotis, vaikams radikaliai keičia perspektyvą. Tiek edukacinėse veiklose, tiek kasdieniame bendravime su vaiku labai svarbu išlaukti momento, kai jis pats atranda, kaip nori kurti. Vaiko susidomėjimas, įsitraukimas į procesą yra daug svarbiau už idealų, nušlifuotą rezultatą“, – teigia E. Bareikis.

Tęstiniai projektai sulaukia pasisekimo

MO edukacinių veiklų vaikams bendrakūrėjai pastebi, kad šiose veiklose formuojasi tęstiniai ryšiai ir draugystės, savotiškos bendruomenės.

„Beveik trečdalis stovyklose dalyvavusių vaikų čia sugrįžta antrus ar trečius metus iš eilės arba būna jau dalyvavę MO rengiamoje vaikų naktyje muziejuje. Vaikai čia plečia akiratį ir socialiniu aspektu – mokosi kalbėti bei įsiklausyti, pažinti savo bei kito emocijas, ugdo empatiją ir kitus komunikacijos gebėjimus. Tai svarbu mezgant ryšius, atrandant bendrystės džiaugsmą“, – akcentuoja MO muziejaus vadovė M. Ivanauskienė.

Sėkmingai vykstančios vasaros stovyklos MO muziejuje stovyklautojų lauks ir kitąmet, tačiau laikas iki naujų susitikimų muziejaus erdvėje jauniausiems lankytojams tikrai neprailgs. Rugpjūčio 24 d. duris atvers vaikams skirta paroda „Troleibuso ūsai“, kuri MO muziejaus mažąją salę pavers patyrimų ir žaidimų kupina erdve, o rugsėjo mėnesį įvyks unikali Lietuvoje naktinė stovykla – vaikų naktis muziejuje.

author avatar
super_admin
Mano išsaugoti straipsniai

SKAITOMIAUSI