JUS PASITINKA ATSINAUJINĘS TAVO VAIKAS

Darbas aviacijoje, kurį galima gauti iškart baigus mokyklą

Aviacija – tai sritis, kur praktiškai nėra vietos improvizacijai. Viskas čia turi būti tikslu, pamatuota ir savo laiku. O tam reikia daugybės specialistų įsitraukimo ir indėlio. Keleiviai dažnai daugelio jų darbo net nepastebi, tačiau jei reikėtų išskirti vieną aviacijos grandį, su kuria susiduriame kiekvienas, tai neabejotinai būtų skrydžių registracijos specialistai. Kaip atrodo jų kasdienybė, ir ko reikia norintiems išbandyti šią profesiją.

Nuolatinis problemų sprendimas – neatsiejama dalis

Tarptautinėje antžeminių paslaugų, orlaivių degalų tiekimo ir logistikos paslaugų įmonių grupėje „Baltic Ground Services“ Keleivių aptarnavimo skyriaus pamainos vadovais dirbantys Edvinas Kozlovas ir Viktorija Kozlovskytė sako, kad specialaus išsilavinimo šiai profesijai nereikia. Visgi dėl tarptautinio darbo pobūdžio labai svarbu gerai mokėti anglų kalbą, būti komunikabiliam ir mandagiam, o taip pat itin atidžiam, nes viena svarbiausių kasdienių užduočių čia yra dokumentų tikrinimas bei taisyklių laikymosi užtikrinimas.

„Vienos svarbiausių savybių šioje pozicijoje yra atsakingumas ir gebėjimas greitai reaguoti į kylančias nestandartines situacijas. Dirbant aviacijoje labai svarbu suvaldyti kiekvieną su skrydžiu susijusį procesą. Padarytos klaidos gali sutrikdyti kitų, prie skrydžio dirbančių, tarnybų darbą, o tuomet kyla rizika nespėti aptarnauti orlaivio nustatytu laiku. Nuolatinis problemų sprendimas – neatsiejama šio darbo dalis“, – teigia E. Kozlovas.

Pasak V. Kozlovskytės, nors gali pasirodyti, kad registracijos darbuotojas tik užregistruoja į skrydį keleivį ir jo bagažą, taip tikrai nėra. Už, atrodytų, paprastos šio darbo išorės slypi daugybė potencialių komplikacijų. Pavyzdžiui, specialistams reikia pasirūpinti be tėvų keliaujančiais vaikais, registruoti ginklus, jeigu tokie yra skraidinami, ir daryti viską, kad lėktuvas nepavėluotų pakilti.

Keleivių aptarnavimo skyriaus pamainos vadovais dirbantys Edvinas Kozlovas ir Viktorija Kozlovskytė

„Šiame darbe reikia būti paslaugiems, mandagiems, bet tuo pačiu ir griežtiems bei atkakliems. Nevisada lengva užtikrinti, kad visi keleiviai laikytųsi registruojamo ar rankinio bagažo taisyklių, todėl būtina išmokti pakovoti už save. Jeigu keleivio dokumentai nėra tvarkingi, tiesiog negali jo registruoti į skrydį“, – aiškina pašnekovė.

Ką daryti su streso apimtais keleiviais

Registracijos darbuotojų darbo specifika lemia ir tai, kad jiems nuolat tenka susidurti su skubančiais ar pasimetusiais žmonėmis. Kartais pasitaiko ir sunkiai sukalbamų asmenų. Visgi pašnekovai teigia, kad tokios situacijos gąsdina tik iš pradžių. Nauji darbuotojai gana greitai išmoksta suvaldyti savo emocijas ir nepasiduoti provokacijoms.

„Svarbu atsiminti, kad keleiviams stresą ir pyktį paprastai sukelia tokie dalykai kaip informacijos trūkumas, aviakompanijų reikalavimų nežinojimas ar skrydžio vėlavimas. Kartais gąsdina ir pats skrydis. Jeigu žmogus keliauja kartą per metus ar dar rečiau, tai yra visiškai normalu. Mūsų užduotis yra gebėti kuo detaliau ir aiškiau suteikti informaciją ir taip padėti keleiviui geriau orientuotis situacijoje, patirti mažiau streso“, – sako E. Kozlovas.

Nereikia aviacinio išsilavinimo

Registracijos darbuotojams labai svarbu gebėti dirbti komandoje. Tiesa, jis yra esminis visoje aviacijoje: juk orlaivio aptarnavimas yra labai sudėtingas procesas, kuriame dalyvauja patys įvairiausi specialistai. Sėkmingam darbui šioje srityje tiesiog būtina kokybiška komunikacija.

„Prie kiekvieno skrydžio paprastai dirba labai didelė komanda – žmonės iš daugybės įvairių departamentų prisideda prie to, kad orlaivis pakiltų laiku. Manau, kad yra labai svarbu būti komandos dalimi, komunikuoti, padėti, ir suprasti. Be komandiškumo dirbti gal ir įmanoma, bet labai sunku. Nemanau, kad specialistas gali būt sėkmingas šioje srityje, jei nemoka dirbti komandoje“, – įsitikinusi V. Kozlovskytė.

Anot jos, skrydžių registratorių darbas – kaip ir visa aviacija – yra labai dinamiškas. Čia visada ieškoma būdų, kaip supaprastinti sudėtingus procesus, diegiamos įvairiausios technologijos. Keičiasi ir keleiviai – žmonės keliauja kaip niekada dažnai, todėl labiau atkreipia dėmesį ir į taisykles, geriau orientuojasi oro uosto erdvėse, atsakingiau paruošia dokumentus ir bagažą. Nuolatinė evoliucija ir nestandartinės situacijos garantuoja, kad šiame darbe rutina negresia.

„Kiekviena diena čia yra skirtinga. Gali būti tikras tik dėl to, kad ateisi į darbą ir registruosi skrydį, o visa kita gali net labai nustebinti. Patys keleiviai vis kitokie. Netikėtai ištinka orlaivių gedimai ar vėlavimai, skrydžių atšaukimai ir panašiai. Todėl staigmenų pilna – nesvarbu, ar tai keleivis su dar nematytu dokumentu, ar tavo įmonė, nusprendusi karštą dieną pradžiuginti darbuotojus ledais“, – sako  „BGS“ Keleivių aptarnavimo skyriaus pamainos vadovė.

Jai pritaria ir kolega. E. Kozlovo teigimu, tai įvairovės kupinas darbas, kuriame netrūksta iššūkių ir išbandymų, bet tuo pačiu ir galimybių mokytis bei tobulėti.

„Šis darbas leidžia iš labai arti pamatyti ir prisiliesti prie aviacijos pasaulio, būti komandos dalimi, kuri kiekvieną dieną dirba bendram tikslui. Tai specialybė, puikiai tinkanti jaunam žmogui, norinčiam pradėti karjerą aviacijos srityje, kadangi ši pozicija nereikalauja specifinio aviacinio išsilavinimo. Visus reikalingus mokymus suteikia pati įmonė“, – teigia E. Kozlovas.