53% NUOLAIDA ŽURNALO MANO NAMAI PRENUMERATAI
Verslas mokyklos suole: Inovacijų agentūra kviečia Lietuvos mokyklas ir mokinius prisijungti prie verslumo ugdymo programos

Verslas mokyklos suole: Inovacijų agentūra kviečia Lietuvos mokyklas ir mokinius prisijungti prie verslumo ugdymo programos

Siekdama skatinti verslumo ugdymą nuo pat mokyklos suolo, Inovacijų agentūra, bendradarbiaudama kartu su anterprenystės ugdymo organizacija „Lietuvos Junior Achievement“, kviečia šalies mokyklas prisijungti prie praktinio verslumo ugdymo programos. Jos metu 9-12 kl. mokiniams suteikiama galimybė įgyti realios verslo kūrimo patirties, išmokti priimti svarbius sprendimus ir kartu su pedagogų-mentorių bei verslo praktikų pagalba įgyvendinti visus verslo vystymo etapus.

Anot ekonomikos ir inovacijų ministrės Aušrinės Armonaitės, gabūs ir talentingi Lietuvos moksleiviai turi daugybę verslo idėjų, todėl svarbu jiems sudaryti sąlygas eksperimentuoti ir išbandyti verslininko vaidmenį kuo ankstesniame amžiuje.

„Lietuvos moksleiviai yra labai kūrybiški, iniciatyvūs ir drąsūs, todėl šiandienos investicijos į jų verslumo ugdymą – rytojaus Lietuvos ekonomikos pamatas. Tokios verslumo kompetencijų ugdymo programos, kaip „accelerator_x“, dar ankstyvame amžiuje sudaro sąlygas moksleiviams išbandyti save verslininko rolėje ir eksperimentuoti – tai neabejotinai prisideda prie mūsų šalies ekonomikos ir konkurencingumo stiprinimo“, – sako A. Armonaitė.

„Programos metu moksleiviai kviečiami ieškoti kūrybingų būdų spręsti savo bendruomenės, miesto ar globalius iššūkius ir kurti inovatyvias verslo idėjas. Įkurdami savo mokomąsias bendroves mokiniai įgyvendina visą verslo valdymo ciklą: įsteigia įmonę, sukaupia pradinį kapitalą, planuoja ir analizuoja vartotojų poreikius, kuria savo paslaugą arba produktą ir jį pardavinėja“, – sako Inovacijų agentūros Pažangos departamento direktorė Patricija Reut.

Pažangos departamento direktorės teigimu, šis mokymosi procesas suteikia jaunimui galimybę išbandyti save tikroje rinkoje, suprasti, kaip veikia verslas, įgyti itin naudinų žinių, o įgavę realius praktinius įgūdžius moksleiviai kviečiami juos įgalinti bendradarbystės centruose „Spiečius“.

„Šiuose bendradarbystės centruose, esančiuose net keturiolikoje Lietuvos miestų, buriasi pradedantieji verslininkai, kuriems reikalingas bendraminčių palaikymas ir konsultantų pagalba – čia jiems yra sukurtos aktyvaus verslo erdvės, suteikiama reikalinga įranga, nemokama darbo vieta, individualios verslo konsultacijos, akceleravimo programa, e-komercijos dirbtuvės bei patyrusių mentorių pagalba, kurios dėka smulkieji ir vidutiniai verslininkai gali auginti ir plėsti savo verslus, stiprinti kompetencijas, bendradarbiauti tarpusavye ir rasti naujus verslo partnerius“, – dalijasi P. Reut.

Programos metu gimęs socialiai atsakingas projektas

Štai moksleivių verslumo ugdymo programoje dalyvavę Ukmergės Jono Basanavičiaus gimnazijos mokiniai sukūrė mokomoją bendrovę „Dyslexia Rainbow“, skirtą disleksiją turintiems asmenims palengvinti skaitymo ir rašymo procesus.

„Dėka socialiai atsakingų moksleivių, kurie pasirinko šių dienų problemą – disleksiją, programos metu kilo idėja sukurti „Android“ programėlę, kuri palengvintų rašymo ir skaitymo procesus disleksiją turintiems asmenims. Šiandien, bendradarbiaudami su VILNIUS TECH konsultantais, VšĮ „Lyderių karta“ direktore-mentore Agne Tevelyte-Petroniene bei kitais partneriais moksleiviai sėkmingai vysto savo veiklą, dalyvauja renginiuose ir yra laimėję jau ne vieną apdovanojimą“, – dalijasi Jono Basanavičiaus gimnazijos ekonomikos ir verslumo mokytoja Monika Gitaitienė.

Jos teigimu, galimybė dalyvauti mokomųjų mokinių bendrovių „accelerator_x“ programoje ir būti vienai iš praktinio verslumo ugdymo mokytojų jai suteikė įvairiapusę naudą: „Būti šios programos mokytoja yra vienas malonumas dėl nuolatos jaučiamos pagalbos: nuo metodinės medžiagos, mokymų, renginių iki realių konsultacijų su verslo žmonėmis. Toks stiprus bendradarbiavimas padeda ne tik kokybiškai ugdyti moksleivius, bet ir tobulėti pačiai.“

Anot pedagogės, Ukmergės Jono Basanavičiaus mokykla supranta verslumo ugdymo svarbą dar mokyklos suole, todėl šiemet sulaukė ir „Lietuvos Junior Achievement“ įvertinimo už tai, kad jau daugiau nei trejus metus nuosekliai įgyvendina jų kurtas programas.

Įgytos žinios naudingos ir moksleiviams, ir pedagogams

Apie moksleivių verslumo ugdymo programos teikiamą naudą kalba ir Alytaus Putinų ir Adolfo Ramanausko-Vanago gimnazijų ekonomikos ir verslumo mokytoja Jolita Noruvienė. Jos teigimu, reikalingų žinių, įgūdžių ir patirčių išsinešė tiek moksleiviai, tiek ir pedagogai.

„Pati dalyvaudama šioje programoje aš įgijau daug naujų žinių apie verslo kūrimą ir projektų valdymą, užmezgiau naujų pažinčių, tobulinau savo įgūdžius bei bendravimą su moksleiviais per bendradarbiavimo prizmę. Tuo tarpu jaunimas įgavo supratimą apie pačią verslo plėtrą – jiems visada atrodė, kad tam, jog galėtum vystyti savo verslą, tereikia turėti pinigų, o štai programos metu jie išmoko kurti ir įgyvendinti projektus, tobulino savo komunikacinius ir komandinio darbo įgūdžius, turėjo galimybę teorines žinias pritaikyti praktikoje, ši programa taip pat skatino jų kūrybiškumą, verslumo ir inovacijų ugdymą“, – dalijasi ilgametė „Lietuvos Junior Achievement“ tinklo mokytoja J. Noruvienė.

Alytaus Adolfo Ramanausko-Vanago gimnazistams kilo idėja sukurti produktą, kuris būtų draugiškas aplinkai ir skatintų tvarumą, todėl programos metu gimė mokomoji bendrovė „InGreens“.

„Ingreens“ – tai moksleivių sukurta daigykla, suteikianti galimybę žmogui namuose užsiauginti ekologiškus produktus, pavyzdžiui, ridikėlių sėklų daigus. Šio projekto tikslas –skatinti aplinkos apsaugą, tvarumą bei siekis, kad žmonės turėtų ekologiškas daržoves, nepaveiktas jokių chemikalų ir trąšų“, – pasakoja pedagogė.

Praktinio verslumo ugdymo mokomųjų mokinių bendrovių programoje, kuri įgyvendinama nuo 2021 metų, jau dalyvavo daugiau nei 7000 moksleivių. Programos metu apmokyta 121 mokytojas iš 87 šalies mokyklų.

Jei jūsų mokykloje nėra praktinio verslumo ugdymo mokytojų, tačiau norite, kad šiai veiklai būtų parengti 1-2 pedagogai, kurie galėtų įgyvendinti programą jau nuo 2024 m. rugsėjo, kviečiame iki 2024 m. balandžio 19 d. pateikti užpildytą registracijos formą.

Mano išsaugoti straipsniai