Dalyvaukite konkurse ir laimėkite!

Kai kiekvienas vaikas gali sėkmingai mokytis: daugiau galimybių individualiam mokymuisi specialiųjų ugdymo poreikių turintiems vaikams

Vaikas mokosi
Partnerio turinys

Ar jūsų vaikui kartais sunku susikaupti per pamoką? Gal skaitymas ar rašymas kelia daugiau iššūkių, nei norėtumėte? Arba jis mokosi puikiai, tačiau dėl unikalių ypatumų jam reikia kitokio tempo ir mokymosi būdo? Tokios situacijos pažįstamos daugybei tėvų – ir vis daugiau jų ieško individualių mokytojų, galinčių prisitaikyti prie specifinių vaikų poreikių.

Svarbu, kad mokytųsi ne tik pagal bendrą programą

Tėvams svarbu, kad jų vaikas mokytųsi ne tik pagal bendrą programą, bet ir taip, kaip jam patogiausia bei efektyviausia. Tačiau dažnai surasti pagalbą vaikams, turintiems specialiųjų ugdymo poreikių, nėra lengva užduotis. 

Būtent todėl šiemet „Alfa Klasė“ apmokys net trečdalį savo mokytojų, kad jie galėtų dirbti su vaikais, turinčiais disleksiją, disgrafiją, dėmesio sutrikimus, hiperaktyvumą ar autizmo spektro ypatumų. Šiuo metu jau daugiau nei 30 mokytojų baigė įtraukiojo ugdymo mokymus, skirtus mokymo metodų pritaikymui pagal skirtingus gebėjimus, stipriąsias puses ir mokymosi tempą.

„Vis daugiau tėvų ieško korepetitorių, galinčių pritaikyti mokymosi procesą vaikams su įvairiais mokymosi poreikiais. Mūsų tikslas – kad kiekvienas mokinys, nepaisant iššūkių, turėtų galimybę atskleisti savo potencialą“, – sako „Alfa Klasės“ personalo vadovė Kristina Mačulska.

Pasirinkimai specialiųjų ugdymo poreikių mokiniams

Specialiųjų ugdymo poreikių turintys mokiniai „Alfa Klasėje“ gali rinktis visų mokyklinių disciplinų ir užsienio kalbų pamokas – nuo lietuvių kalbos ar matematikos iki užsienio kalbų, tokių kaip anglų, ispanų, prancūzų ar vokiečių. Konsultacijos metu tėvai gali išsakyti savo vaiko poreikius ir tikslus, kad būtų parinktas korepetitorius, labiausiai atitinkantis jo mokymosi stilių ir tempą. 

Priklausomai nuo individualių poreikių pamokos vyksta nuotoliniu būdu visoje Lietuvoje arba gyvai Vilniuje ir Kaune. Tėvai kiekvieną mėnesį gauna išsamų grįžtamąjį ryšį apie vaiko pažangą ir pasiekimus. Tačiau svarbu ir tai, kad korepetitoriai padeda vaikui ne tik pagerinti pažymius, bet ir auginti pasitikėjimą savimi, motyvaciją bei atrasti mokymosi džiaugsmą.

Mokytojas geba pamatyti kiekvieną vaiką

Įtraukusis ugdymas užtikrina, kad mokytojas geba pamatyti kiekvieną vaiką tokį, koks jis yra, ir pritaikyti mokymosi aplinką jo poreikiams. Tai gali būti daugiau vizualinės medžiagos, papildomas laikas užduotims atlikti, mokymosi procesas mažesniais žingsniais ar individualiai pritaikytos užduotys.

„Norime, kad vaikai jaustųsi saugiai, suprasti ir motyvuoti mokytis. Kai mokytojas geba atsižvelgti į individualias ypatybes, net ir tie mokiniai, kurie anksčiau vengdavo pamokų, ima jausti mokymosi džiaugsmą“, – priduria K. Mačulska.

Vaikas mokosi

Ši iniciatyva reiškia, kad daugiau vaikų Lietuvoje galės mokytis taip, kaip jiems geriausia. Tėvams tai – galimybė rasti ne tik patyrusį korepetitorių, bet ir tokį, kuris supras jų vaiko poreikius ir padės jam pasiekti aukščiausią savo potencialą.

Ar patiko straipsnis?