JUS PASITINKA ATSINAUJINĘS TAVO VAIKAS
Per karščius nėščioji turi atminti vieną labai svarbią taisyklę

Per karščius nėščioji turi atminti vieną labai svarbią taisyklę

Vasarą nėščiajai kyla daug naujų klausimų ir naujų iššūkių. Ypač, jei vasara pasitaiko tokia karšta, kaip ši.

Svarbiausia taisyklė – troškulio kęsti negalima

Nėščiosios organizme skysčių padaugėja, vien kraujo teka trimis litrais daugiau. Net 80 proc. būsimų mamų kūnas paburksta (pėdos, čiurnos, blauzdos, šiek tiek rankos), ypač nėštumui perkopus į trečią trimestrą.

Vasarą nuo šilumos kūnas gali dar labiau pabrinkti. Jei skysčių nedaug susikaupia, tai nieko bloga. Bet, būna, jų apykaita sutrinka, todėl organizme susilaiko. Kūnas ir veidas staiga, per kelias paras, paburksta. Tai gali būti dėl nepakankamai gerai dirbančių inkstų ar kitų vidaus organų, pavyzdžiui, sutrikus širdies veiklai. Per nėštumą visas kūnas staiga sutinsta dažniausiai dėl sunkios nėštumo ligos – preeklampsijos. Moteris turėtų skubiai kreiptis į nėštumą prižiūrintį gydytoją ir atlikti šlapimo tyrimą, kad būtų patikslinta diagnozė, nes kyla pavojus ir mamai, ir vaikeliui.

Nėščiajai jokiu būdu negalima skysčių gerti mažiau, vartoti šlapimą išsiskirti skatinančių vaistažolių ar net vaistų. Skysčių vartojant per mažai, tirštėja kraujas, kyla trombų rizika. Be to, gali sutrikti kiekvienai kūno ląstelei reikiamų elektrolitų (tam tikrų mikroelementų) pusiausvyra.

Net ir pabrinkusi nėščioji, jei yra sveika ir gydytojas nepataria kitaip, skysčių gali gerti tiek, kiek nori. Bet ne mažiau kaip 1,5–2 l per parą, skaičiuojant visus skysčius, net ir sriubą. Stambesnės kūno sandaros moteris gerti gali šiek tiek gausiau, o daug vaisių ir daržovių valganti – mažiau, nes kai kuriuose jų yra net apie 80 proc. vandens.

Labai tinka gerti mineralinis vanduo be angliarūgštės. Gaivina vyšnių, serbentų, bruknių gėrimas, nestipri žalioji arbata, nesaldžios sultys, paprasčiausias geriamasis vanduo, pagardintas citrinos ar agurko griežinėliu. Pasivaikščioti einančiai nėščiajai patartina pasiimti buteliuką mineralinio vandens ar porą vaisių – numalšins ir alkį, ir troškulį.

Jei iš tiesų vargina pabrinkimai (edemos), nėščioji turėtų į maistą mažiau berti druskos, atsisakyti sūrių, aštrių ir rūkytų patiekalų, dažniau pailsinti kojas užkeliant ant kėdės ar po jomis pasidėjus pagalvėlę. 

author avatar
super_admin
Mano išsaugoti straipsniai

SKAITOMIAUSI