Ar įsivaizduojate, kad jūsų vaikas matematikos mokosi važiuodamas traukiniu, o ne pilkoje mokyklos klasėje?
Taip net ir nemėgstamiausias dalykas gali tapti įdomiu ir suprantamu, o akademinės žinios kuo puikiausiai įsisavinamos keičiant aplinką ir susipažįstant su kasdien reikalingais praktiniais įgūdžiais. Tuo įsitikinę privačios „Herojaus” pradinės mokyklos Kaune įkūrėjai Andrius ir Dovilė Pelegrimai.
„Tyrimais įrodyta, kad smegenys atmintyje palieka tą informaciją, kurią žmogus patiria, o ne išgirsta. Todėl ir vaikams kur kas lengviau įsiminti ir išmokti dalykus, kuriuos sužino užsiimant įdomia veikla. Taip gimsta pamokos muziejuose, pašte, vykstant pirkti daržovių į turgų ar net važiuojant traukiniu. Vaikai ne tik patiria smagų nuotykį, gauna praktiško miesto gyvenimo pamokų, bet ir akademinių žinių,” – sako Pelegrimai.
Važiuodamas traukiniu, vaikas ne tik išmoks nusipirkti bilietą, bet ir sužinos, kaip apskaičiuoti traukinio važiavimo greitį. Arba nuvykus į paštą savomis akimis pamatys paštininkų darbą ir išmoks teisingai užrašyti adresą ir čia pat turės geografijos pamoką. Svarbiausia, pasak mokyklos kūrėjų, akademines žinias pateikti vaikams suprantamu, sudominančiu būdu, neapsiriboti mokykline aplinka, kuo daugiau patirti ir už jos ribų, pamokas perkeliant į kuo įvairesnes erdves. Tačiau net jei niekur neinama, pamokos šioje mokykloje vyksta nuolat judant: nuo vieno stalo prie kito, nuo kilimo iki bibliotekos.
Tokiu mokymosi metodu itin patenkinti ir tėvai. Pasak jų, vaikai ne tik greičiau išmoksta pagrindinių dalykų, bet ir laisviau jaučiasi mieste, tampa gerokai savarankiškesni, prasiplečia pasaulėvaizdis, gerokai drąsiau bendrauja.
„Mes neišradome naujos mokymo sistemos ar metodų, tiesiog pasitelkiame tai, kas jau yra ir patikimai veikia kitose šalyse, tokiose kaip Suomija. Integruotą mokymą, kai mokomasi temomis, per kurias susiejami visi mokomieji dalykai ir atsisakoma atskirų dalykų pamokų, Lietuvos švietimo ir mokslo ministerija rekomenduoja visoms pradinėms mokykloms, tačiau realybėje to nėra,” – sako „Herojaus” pradinės mokyklos įkūrėjas.
Pasak jo, tam įprastose mokyklose visų pirma yra per didelės klasės, todėl vienam mokytojui sunku skirti pakankamai daug dėmesio kiekvienam vaikui.
„Mūsų mokykloje klasėse yra po 12 vaikų. Mokytojai gali skirti pakankamai dėmesio kiekvienam. Be to, mūsų mokykloje nėra įprastų namų darbų, nes viską išmokti spėjama klasėje. Paprastai akademinis mokymas trunka iki pietų, vėliau laikas skiriamas ugdomiesiems, kūrybiniams užsiėmimas ir projektams,” – sako A. Pelegrimas.
Pasak mokyklos įkūrėjų, kūrybiškumas neturėtų būti suprantamas tik kaip popamokinė ir meninė veikla. Kūrybą būtina skatinti ir technologijose ar kitose srityse, kurios, regis, mažai ką turi bendro su menu. Būtent kūryba padeda pamokų metu gautas žinias realizuoti ir įtvirtinti. Pavyzdžiui, mėgstant rožinę spalvą ir skaityti galima sukurti rožinę biblioteką. Tokia ir gimė „Herojaus” mokykloje su trimis šimtais naujų rožinių viršelių. Arba didelis noras susirašinėti gali paskatinti sukurti mokyklos paštą – nuo vokų su logotipais iki laiškų pristatymo sistemos.
„Vaikai skatinami sugalvoti ir iki galo įgyvendinti įvairiausius projektus. Taip jie ne tik pamato, ką galima nuveikti su savo gautomis naujomis žiniomis, bet ir išmoksta planuoti, padaryti darbą iki pat galo ir dirbti grupėmis,” – sako A. Pelegrimas.
Pasak „Herojaus” įkūrėjų, vaikus siekti daugiau ir labiau domėtis mokomais dalykais skatina ne tik įdomi veikla, bet mokytojai, kurie savo darbą dirba su įkvėpimu. Mokiniui iš pradžių dalykas gali visai nepatikti, bet jei matys juo užsidegusį mokytoją, nejučia ir pats ims vis labiau domėtis.
Nuotraukų galerijoje – akimirkos iš mokyklos gyvenimo:
„Labai svarbu, kad mokytojai ne tik mylėtų savo darbą, bet aktyviai domėtųsi savo dėstomu dalyku. Juk visada daug įdomiau klausytis to žmogaus, kuris kalba su aistra. Paskui tokį žmogų visada norisi sekti ir į jį lygiuotis. Be to, mūsų mokykloje akcentuojamos gerosios mokinių savybės, pasiekimai. Tai didina mokinių motyvaciją dar labiau tobulėti ir vysto jų asmenybę. Jei nuolat primenama, kur tau nesiseka, ką darai blogai, dingsta noras mokytis, bijoma suklysti,” – sako A. Pelegrimas.
A. ir D. Pelegrimams „Herojaus” mokykla niekada nebuvo tik paprastas verslo planas. Viskas prasidėjo nuo popamokinio lavinimo ir pamažu išaugo į priešmokyklines grupes, pradinę mokyklą. Svarbiausias mokyklos tikslas ne tik paruošti vaikus vidurinei mokyklai, bet ir didelį dėmesį skirti asmenybės ugdymui, praplėsti akiratį, suteikti naudingų įgūdžių, kurie pravers kasdien gyvenant mieste.