JUS PASITINKA ATSINAUJINĘS TAVO VAIKAS
5 patarimai

5 patarimai, kad vaikas lengvai užmigtų ir miegotų naktį nepribusdamas

Susilaukus vaiko, daugelio dalykų tėvams tenka mokytis nuo nulio: kaip kūdikį prausti, maitinti, migdyti ir kt.

Būtent miego tema dažniausiai ir kelia daug klausimų: ar pakankamai išmiega kūdikis naktį; kodėl ne vieną kartą pribunda vidury nakties; kaip migdyti mažylį, kad jis užmigtų lengvai ir be ašarų.

Jūsų dėmesiui – 5 patarimai apie miegą, kurie palengvins jūsų mažylio kasdienę kelionę į miego šalį ir padarys miegą kokybiškesnį.

1. Miego normos yra preliminarios, nes kiekvienas vaikas – atskira asmenybė

Kiekviename vaiko raidą aprašančiame žinyne yra nurodomos rekomenduojamos vaikų miego normos pagal amžių. Natūralu, kad vaikui augant, jo miego poreikis mažėja. Pavyzdžiui, jei naujagimiui reikia net iki 18 valandų per parą miego, pradėjusiam mokyklą lankyti vaikui užtenka miegoti ir dešimt valandų per parą. Naujagimiai vidutiniškai miega iki 16- 18 valandų per parą, neretai vienu ypu dieną išmiega iki trijų valandų. Pusės metų kūdikis per parą vidutiniškai miega apie 12-18 valandų. Akivaizdu, kad nurodyto laiko skirtumas yra labai didelis ir individualus kiekvienam vaikui.

Vida Press

Paprastai kai vaikai išmiega vadovėliuose nurodomą laiką, tėvams klausimų nekyla, tačiau jei išmiegama mažiau, kyla nerimas: „Kodėl mano vaikas miega tiek mažai?”. Atsakymas labai paprastas. Visi vaikai gimsta turėdami skirtingus temperamentus, jų miego poreikis taip pat yra skirtingas. Yra vaikų, kurie jau nuo trejų metų nebenori miegoti dienos miego, jaučiasi žvalūs visą dieną, gerai auga ir vystosi. Tuo tarpu kiti vaikai mėgsta pamiegoti dieną net ir parėję iš mokyklos pirmoje klasėje.

Todėl svarbu atminti, kad kiekvienas kūdikis ir vaikas yra individualus, jo miego trukmė – taip pat. Jeigu jis gerai valgo, priauga svorio, yra žvalus ir sveikas, nerimauti dėl „neįvykdytų miego normų” tikrai neverta. O jei visgi nerimaujate – pasitarkite su vaiko sveikatą prižiūrinčiu gydytoju, kuris atsakys į visus jums rūpimus klausimus.

2. Labai svarbu laikytis miego režimo ir susikurti šeimos miego ritualus

Kad miegas naktį būtų kokybiškas, svarbu sukurti dienos režimą, kurio laikomasi kasdien ir ritualus, kurie padeda vaikui jaustis saugesniam bei lengviau užmigti. Vaiko miegą tyrinėjantys specialistai vieningai sutinka, kad kasdienis ėjimas miegoti panašiu laiku padeda sukurti tam tikrą režimą, prie kurio mažylis laikui bėgant pripranta ir tai jam padeda lengviau užmigti. Be abejo, pasitaiko dienų, kai dėl nenumatytų situacijų negalėsite laikytis įprasto miego grafiko, tačiau pasistenkite, kad jis būtų panašus ir namuose, ir svečiuojantis pas senelius, ir atostogaujant svetur. Atostogos, gimtadieniai, išvykos ir kiti nenumatyti reikalai kartais sugriauna šeimos dienotvarkę, ir tada nei įprasto režimo, nei migdymo ritualų nebelieka. Jeigu įmanoma, pasistenkite jų laikytis, jei ne – grįžus namo, kuo greičiau grįžkite prie buvusio ritmo ir tradicijų.

Artėjant migdymo laikui, namuose rekomenduojama užsiimti ramia veikla, migdyti vaiką geriau prieblandoje. Patariama, kad dvi valandas iki miego laiko vaikai nežiūrėtų televizoriaus, nežaistų kompiuteriais, telefonais ir kitais prietaisais.

Vida Press

Šeimos miego ritualų yra įvairiausių, vienas dažniausių auginant kūdikius – maudymas, maitinimas, sauskelnių keitimas ir migdymas. Vaikui paaugus tai gali būti pasakos skaitymas, lengvas masažas, lopšinės dainavimas ir pan. Žinodamas, kas po ko vyksta ir kas dabar jo laukia, vaikas jaučiasi saugesnis, todėl greičiau atsipalaiduoja ir užmiega.

Egzistuoja tam tikra migdymo teorija, teigianti, jog dvi paskutines minutes iki užmiegant visada reikia laikytis to paties scenarijaus: pavyzdžiui, tai galėtų būti naujų sauskelnių uždėjimas, užuolaidų užtraukimas, šviesų išjungimas, pabučiavimas prieš miegą, nugaros ar galvos paglostymas.

3. Tinkama miego aplinka – vienas iš sėkmės veiksnių

Optimaliausia temperatūra miegui yra apie 20 laipsnių šilumos, kambarys prieš tai turi būti išvėdintas. Naujagimiai, kūdikiai, maži vaikai geriausiai užmiega, kai kambaryje yra 20-21 laipsnių šilumos. Miego rūbai turi būti natūralios medžiagos ir nevaržyti kūdikio judesių. Jeigu mažylio oda suprakaitavusi, drėgna, vadinasi, jį per šiltai aprengėte, suvystėte arba apklojote. Mažų vaikų lovos čiužinukas turi būti vidutiniškai kietas.

Vaikai, ypač kūdikiai, labai daug laiko praleidžia lovelėse. Jų odelė daug lengviau ir greičiau absorbuoja aplinkoje esančias medžiagas. Yra itin svarbu, kad tai prie ko jie liečiasi būtų pagaminta iš natūralių, be cheminių priedų medžiagų, todėl itin atidžiai rinkitės miego patalynę vaikams.

„Moonsie” patalynės yra tik iš 100 proc. organinės sertifikuotos medvilnės, kuri buvo ne tik auginta, bet ir apdirbta bei pasiūta laikantis griežtų pasaulinių GOTS standartų.

Gamintojo archyvas

Paaugusius vaikus sužavės trys „Moonsie” planetos herojai su ypatingomis galiomis, kiekvienas iš jų turi savo vardą, istoriją ir misiją. Tokiu būdu herojus gali virsti vaiko miego draugu, o jų vykdomos misijos padėti tėveliams paguldyti, nuraminti savo vaikutį bei atrasti vis naujų vakaro istorijų.

Gamintojo archyvas

4. Nepiktnaudžiaukite pietų miegu

Kartais rūpestingi tėvai stengiasi, kad jų vaikas bet kokia kaina pamiegotų pietų miego, nors jam akivaizdžiai to nebereikia. Jeigu vaikas pietų miego miega per ilgai arba užmiega jo per vėlai, didelė tikimybė, kad jo ir jūsų lauks nerami naktis. Išsimiegojęs ilgai dieną, toks vaikas nebenorės eiti miegoti vakare įprastu laiku, nes nebus pavargęs. Dėl to jeigu vaikas nemiegojo pietų miego iki pavakarių, neverta jo migdyti artėjant vakarui, geriau migdyti iš karto nakčiai.

Pensilvanijos (JAV) Universiteto psichiatro Michael A.Grandner nuomone, vyresniam kaip penkerių metų vaikui pietų miego nebereikia, išskyrus tuos atvejus, kai vaikas pats parodo, kad nori miego ir mielai miega dieną. Lietuvoje vis daugiau darželių atsižvelgia į tai, kad ne visi ūgtelėję darželinukai noriai miega pietų, todėl suteikia galimybę penkiamečiams ir šešiamečiams pietų miego laiko pabūti ramiai, kol kiti jų draugai miega.

Gamintojo archyvas

5. Rinkitės vakarienei produktus, kurie padeda vaikui užmigti

Vietoj to, kad vaiką primaitintumėte prieš jam užmerkiant akis, suteikite jam šiek tiek laiko virškinimui. Pasistenkite pabaigti paskutinį maitinimą krūtimi likus 15-30 minučių iki miego. Svarbu, kad vaikai eitų miegoti sotūs, tačiau kai kuriems gali būti nepatogu gulėti su itin pilnu skrandžiu. Be to, labai svarbu, kad miegoti vaikas eitų išvalytais dantukais.

Vida Press

Manoma, kad yra ne tik maisto produktų, kurie veikia budrinančiai (gazuoti gėrimai, saldiklių turintys maisto produktai), bet ir turinčių raminamąjį poveikį, todėl jie tinkami vakarienės meniu. Bananuose yra daug natūralių medžiagų, kurios atpalaiduoja, taip pat jie praturtinti kalciu ir vitaminu B6. Vitaminas B6 yra vienas iš svarbiausių natūralių ingredientų, reikalingų melatonino gamybai. Melatoninas ir jo reikšmė miego sutrikimams labai didelė, tik užtikrinus reikiamą šios medžiagos kiekį žmogus gali ramiai miegoti. Melatonino yra ir vyšniose bei jų sultyse. Nuo senų laikų žinomos ir ramunėlių bei melisų gydomosios savybės. Jų arbatos ramina nervų sistemą, mažina vidurių pūtimą, turi priešuždegiminių, antiseptinių ypatybių, padeda vaikams, kurie bijo užmigti, juos nuramina ir leidžia ramiai užmigti. Dėl vaistažolių arbatų vartojimo taip pat derėtų pasitarti su medikais.

Kaip žinia, miegas susideda iš kelių fazių, iš kurių vaikui yra svarbiausia gilaus miego fazė, kuomet vaiko organizme išsiskiria augimo hormonas. Jeigu vaikas miega per mažai arba miega nekokybiškai, sutrinka jo miego ritmas, tai turi įtakos jo darbingumui, emocinei būklei, protiniam vystymuisi.

author avatar
super_admin
Mano išsaugoti straipsniai

SKAITOMIAUSI