Nuo šių metų rugsėjo oficialiai įsigalioja įtraukiojo ugdymo standartas – moksleiviams privalo būti atviros visų ugdymo įstaigų durys.
Vaikų ugdymo profesionalai pastebi, kad vis labiau sklaidosi mitas, jog visi vaikai ugdymo įstaigose yra ugdomi „pagal vieną kurpalį“. Anot jų, visos – tiek valstybinės, tiek privačios mokyklos ir vaikų darželiai Lietuvoje yra vis geriau pasirengę priimti ir ugdyti įvairių poreikių ir gebėjimų vaikus....
Rengiamės didžiuliam pokyčiui, vienaip ar kitaip paliesiančiam visą mokyklos gyvenimą, – specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių vaikų visavertei įtraukčiai. Tai bus įgyvendinama palaipsniui, o visi žingsniai ir priemonės šiam tikslui pasiekti numatytos Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos kartu su socialiniais partneriais parengtame Pasirengimo įgyvendinti įtraukiajam ugdymui veiksmų plane. Jame numatyta įvairių ugdymosi poreikių turintiems vaikams pritaikyti darže...
Lietuvos ikimokyklinio ir bendrojo ugdymo įstaigose šiais mokslo metais mokosi apie 75 tūkst. mokinių, kurie turi specialiųjų ugdymo poreikių.
Tinkamos sąlygos mokytis visiems vaikams, įskaitant ir turinčius negalią – toks yra vienas svarbiausių švietimo pažangos programos „Tūkstantmečio mokyklos“ (TŪM) tikslų. Šie dideli tikslai, kruopščiai suguldyti programos puslapiuose, po truputį įgauna realią formą – vakar TŪM įtraukiojo ugdymo srities renginyje, vykusiame Lietuvos nacionalinėje Martyno Mažvydo bibliotekoje, buvo pristatytas universalaus dizaino mokymuisi (UDM) gairių leidinys....
Po mėnesio – spalio 18 d. prasidės pirmasis bendrojo ugdymo mokyklų veiklos teminis išorinis vertinimas, kaip mokyklose įgyvendinamas įtraukusis ugdymas. Jis bus atliekamas 30 atrinktų mokyklų iš įvairių šalies regionų. Šiuo metu Nacionalinė švietimo agentūra intensyviai vykdo parengiamuosius mokyklų veiklos išorinio vertinimo darbus....