Ne visada, ypač rudenį, galima išeiti pažaisti į lauką. O ką veikti su mažyliais namie? Štai keli žaidimai, kuriuos, tikimės, pamėgsite.
Karšta – šalta
Vienas vaikas turi trumpam išeiti iš kambario, o kiti paslepia kokį nors daiktą. Sugrįžęs mažylis turi jį surasti. Kai ieško toli nuo tos vietos, kur daiktas paslėptas, kiti garsiai šaukia: „Šalta.“ O kai artėja prie jo, sako: „Karšta, karšta.“
Buriuok vandenyne
Pripūskite čiužinį ir patieskite jį ant grindų, pasiimkite du kastuvėlius ir jau esate sudužusio laivo keleiviai. Grindys yra vandenynas, čiužinys – valtis, kastuvėliai – irklai. Kai vandenynas yra ramus, dairotės, ar netoliese nepraplaukia laivai, akimis ieškokite tariamų žuvėdrų ir vandenyje šokinėjančių delfinų. O kai vandenyne kils audra, stipriai vienas kitą laikykite, kad neiškristumėte iš valties ir nepatektumėte rykliui tiesiai į nasrus. Iš pradžių, ko gero, jums teks vadovauti žaidimui, bet netrukus kapitono vaidmenį perims mažylis.
Be rankų
Reikia nedidelio medžiaginio kamuoliuko, kurį vienas vaikų laiko prispaudęs po smakru. Žaidimo taisyklės paprastos: tereikia perduoti kamuoliuką kaimynui. Rankomis jo liesti negalima.
Persikelk per upę
Upė, aišku, yra menama, kaip ir per ją nutiestas tiltelis. Kiekvienas žaidėjas privalo jį pereiti. Iš pažiūros žaidimas paprastas, bet kiekvienas dalyvis privalo kitokiu būdu įveikti tiltelį. Pirmam lengviausia. Antram jau reikia pasukti galvą, kaip tai padaryti (pavyzdžiui, peršokti upę arba pereiti atbulom). Trečiam dar kitaip, pavyzdžiui, pereiti keturiom. Ketvirtam užduotis jau labai sudėtinga, mat negalima eiti taip, kaip ėjo ankstesni žaidėjai. Šis žaidimas bus linksmesnis, jeigu dalyvaus daugiau žaidėjų.
Kas čia šnypščia?
Įsirašykite įvairių garsų: siurblio, atidaromos gėrimų skardinės, tualete nuleidžiamo vandens, katino kniaukimą, musės zvimbimą. Kartu su vaikais jų klausykitės ir spėliokite, ką reiškia koks garsas. Aišku, laimi tas mažylis, kuris pirmasis atspės.
Vaikščiok lynu
Ant grindų priklijuokite ilgą kelių metrų lipnią juostą, kad vaikas pasimokytų vaikščioti lynu. Pati taip pat pamėginkite. Jei pavyko išsilaikyti, pabandykite eiti šonu, užsimerkusi arba atsitūpusi.
Simas sako
Simas paliepia, ką kiti žaidėjai privalo daryti. Pavyzdžiui, „Simas sako: palieskite savo nosį“, „Simas sako: atsistokite ant vienos kojos“, „Simas sako: pašokinėkite viena koja.“ Kai vienu metu ištarsite „O dabar atsisėskite“ arba „Pasivaišinkite sausainiais“ ir nepridursite: „Simas sako“, vaikai jūsų paliepimo neturi vykdyti. Kas suklysta, iškrinta iš žaidimo.
Šokantys veidrodžiai
Reikės įsirašyti įvairių trumpų melodijų. Gali būti trumpi roko, džiazo, repo, klasikinės muzikos ir t. t. gabaliukai. Žaidėjai suskirstomi į šokėjus ir „veidrodžius“. Įjungus muziką jie ima šokti. Šokėjas stengiasi šokti muzikos ritmu, o „veidrodis“ kartoti kiekvieną jo judesį. Po minutės pasikeičiate vaidmenimis.
Matau, matau … kažką žalio
Arba raudono, arba trikampį, arba prasidedančio raide A. Minčių gali būti daug. Šis žaidimas moko vaikus pažinti spalvas, formas, medžiagas ir raides. Galima jį pritaikyti prie vaikų amžiaus. Jis tinka ir dvejų metų mažyliams, ir šešiamečiams. Jūs sakykite: „Matau, matau kažką žalio. Kas gi tai?“, o vaikas turi atspėti, ką pamatėte.
Sugedęs telefonas
Susėskite su vaikais ratu ir mažyliui, sėdinčiam iš dešinės, tyliai į ausį pašnabždėkite sakinį, pavyzdžiui, „Magdai patinka raudona spalva.“ Dabar mažylis šiuos žodžius į ausytę pašnibžda savo kaimynui, o šis dar kitam. Kas žino, ar paskutinis vaikas neišgirs, kad Agnei patinka spalvotas ruduo?
Pusryčiai ant grindų
Jei mažylis nelabai valgus, galite pabandyti tokį žaidimą. Ant grindų pasitieskite antklodę, į kelioninį krepšelį įsidėkite maisto ir žaiskite iškylą. Galima prisisodinti meškiukų ir lėlių. O kai jau būsite „gamtoje“, apetitas turėtų atsirasti.
Gyvūnai
Kiekvieną mažylį paverskite kokiu nors gyvūnu ir pradėkite sekti pasaką apie gyvūnus. Veiksmas gali vykti Afrikoje, džiunglėse arba kaime. Kaskart, kai pasakysite kokio nors gyvūno pavadinimą, mažylis turi pavaizduoti, kaip jis riaumoja, kvaksi, amsi ir t. t. Kuo dažniau sekdama pasakėlę minite gyvūnus, tuo linksmiau.
Juda – nejuda
Paleiskite muziką ir pakvieskite vaikus šokti. Kol muzika groja, jie šoka, o kai nutyla, privalo sustingti vietoje. Judėti negalima, kol muzika pradeda groti. Kuris neištveria, iškrenta iš žaidimo.