JUS PASITINKA ATSINAUJINĘS TAVO VAIKAS
A.Landsbergienė: ne visi supranta

A.Landsbergienė: ne visi supranta, jog šiandien vaikai kitokie interviu

Edukologijos mokslų daktarė Austėja Landsbergienė sako netikinti, kad yra laiko kvota, kuri padaro vaiką laimingą. Svarbiausia, anot jos – santykis su vaiku. Keturių vaikų mama atkeipia dėmesį, kad sparčiai besikeičianti aplinka atveria plačias galimybes vaikų ugdymui, nuostabu kai vaikai per pamoką kalbėdami apie kalnus gali tiesiogiai stebėti vaizdą nuo Everesto viršūnės.

– Ar naujos kartos vaikai yra kitokie, juos reikia ugdyti kitaip? Ar tėvai spėja persiorientuoti su naujomis ugdymo galimybėmis?

– Viena vertus, ir prieš šimtą metų, ir dabar vaikai visame pasaulyje pradeda vaikščioti maždaug vienerių. Vadinasi, žmogaus raida laikui bėgant nekinta taip sparčiai. Kita vertus, aplinka kinta labai sparčiai – mes net negalime lyginti tos aplinkos, kuri buvo prieš 100 metų su šių dienų aplinka. Taip pat puikiai žinome, kad žmogui įtaką daro ne tik genetika, bet ir aplinka. Tad, visa tai žinodami, galime drąsiai daryti išvadą, kad šiandien vaikai yra kitokie, nei anksčiau.

Apmaudu, kad ne visi tą supranta ir taip nesąmoningai riboja šių dienų vaikų galimybes. Tokiam elgesiui didelę įtaką daro ir tai, kaip buvome auginti mes – mes tiesiog atkartojame savo tėvų elgesį.
Kartais galvoju, kad jeigu mes iš praeities imtumėme tai, kas yra amžina ir, atsižvelgę į šių dienų naujausius tyrimus ir atradimus, pritaikytumėme juos augindami vaikus, tai žmonija daug didesniais žingsniais žengtų į priekį.

TAIP PAT SKAITYKITE:
Kodėl renkant Kalėdų dovaną geriau paisyti vaiko norų
Facebook pavojai vaikams: ką turime žinoti

– Esate sakiusi, kad neleisti vaiko prie technologijų – tai tas pats, kas vietoj mašinos naudoti vežimą. Ką duoda naujos technologijos ugdymui? 

– Naujos technologijos puikiai papildo ugdymą. Pavyzdžiui, viena buvo rašyti disertaciją, kai nebuvo kompiuterių ir interneto, o visai kas kita yra rašyti šiandien, kai iš tiesų gali bendrauti su visais pasaulio universitetais, parsisiųsti bet kokią knygą ir per vieną dieną susirašyti su profesoriais iš Europos, Azijos, Šiaurės Amerikos ir Australijos. 

Kaip jau esu minėjusi, nereikia pulti į kraštutinimus: jeigu be saiko, tai kenkia net ir morkos bei agurkai. Pediatrai nerekomenduoja naudotis kompiuteriu ilgiau, nei vieną valandą per dieną. Žinoma, būna dienų, kai vaikas prisėda ilgiau, bet juk būna dienų, kai neprisėda visai! 

Todėl, manau, reikia matyti visą vaizdą ir vertinti tai, kiek apskritai vaikas leidžia laiko prie ekrano. Yra buvę savaitgalių, kai mes vieną dieną pažiūrime du filmus, tačiau kitą savaitgalį vaikai keliauja į parkus, važinėja dviračiais ir pan. Svarbiausia – pusiausvyra.

– Kokias inovatyvias edukacines priemones diegiate darželyje? Kuo tai naudinga vaikams?

“Vaikystės sode” turime projektorius ir planšetes. Be to, visuose padaliniuose turime ir internetą, kad mokytojos galėtų ne tik planuoti ugdymo procesą darbe tam skirtu metu, bet ir galėtų technologijas naudoti ugdymo(si) procese. Pavyzdžiui, vaikai kalbėjo apie kalnus, tai visą dieną gyvai stebėjo Everesto viršukalnę: mat ten yra pastatyta kamera, ir galima matyti, kaip viršukalnė atrodo realiu laiku. Fantastika! Kai pagalvoji, mes net nesvajojome apie tokias galimybes. Anglų kalbos mokytojos taip pat aktyviai naudoja multimedią.

Dr.A.Landsbergienė nesiūlo pulti į kraštutinumus, bet sako, kad naujųjų technologijų nauda- akivaizdi.
Shutterstock nuotr.

Kiekviename padalinyje turime iPedagogę(-ą), kuri(-s) yra atsakinga(-s) už naujų aplikacijų paiešką, diegimą ir pristatymą kitiems(-ms) padalinio pedagogams(-ėms). Štai visai neseniai visi iPedagogai dalyvavo išmaniųjų pedagogų konferencijoje Šiauliuose. Žodžiu, ne tik semiamės patirties iš labiau patyrusių, ne tik patys tobulėjame, bet ir dalinamės savo žiniomis ir patirtimi su kitais.

Kai pagalvoji, be moderniųjų technologijų neturėtumėme ir tokių apsaugos sistemų, kurias esame įdiegę “Vaikystės sode”, neturėtumėme tėvų ir darbuotojų intraneto, neturėtumėme Mokytojų ir tėvų akademijos, kurios seminarus gali peržiūrėti visi pedagogai ir tėvai – net ir tie, kurie nedalyvavo gyvai. Žodžiu, būtų gerokai sudėtingiau ir tikrai ne taip smagu, kaip yra dabar.


– Daug kalbama, tyrimai rodo, kad tėvai vaikams skiria labai mažai dėmesio. Ką jūs patartumėte užimtiems tėvams, kurie dirba nuo ryto iki vakaro, dar ir savaitgaliais. Kaip jiems kokybiškai praleisti laiką, kad vaikai būtų tinkamai ugdomi?

– Aš pati esu viena tų užimtų tėvų, tačiau netikiu, kad yra laiko kvota, kuri padaro vaiką laimingą. Svarbiausia, manau, santykis su vaiku. Būna, kad aš vos ne visą savaitę grįžtu, kai vaikai jau miega, bet puikiai suprantu, kad taip nebūna amžinai. 

Jeigu išpuola tokia savaitė, tai tą stengiuosi kompensuoti savaitgalį arba kitą savaitę. Dažniausiai vis dėlto pavyksta vakare būti su vaikais – net jeigu juos užmigdžius tenka vėl sėsti prie kompiuterio. Aš apskritai esu net grįžus į darbą po to, kai užmigdžiau vaikus. Bet juk vaikai tuo metu miega, o mes kartu vakarieniavome, kartu skaitėme pasaką ir pabučiavau juos prieš miegą. Vėlgi – visa tai yra žongliravimas: vieną dieną skiri daugiau dėmesio darbui, kitą – vaikams. 

Kita vertus, aš džiaugiuosi, kad vaikai mato ne nuolat dejuojančią kaip viskas blogai mamą, o dirbančią ir imančią savo lemtį į savo rankas. Ar jie turės man priekaištų? Dauguma vaikų turi savo tėvams priekaištų! Aš gyvenu ne dėl savo vaikų. Manau, kad, norėdamas mylėti kitus, visų pirma turi mylėti save. Norėdamas vaikus išmokyti mylėti save, visų pirma pats save turi mylėti.

author avatar
super_admin
Mano išsaugoti straipsniai

SKAITOMIAUSI