Kartu su pradinio, pagrindinio bei vidurinio ugdymo pokyčiais prasideda ir priešmokyklinio ugdymo programos atnaujinimas. Nacionalinėje švietimo agentūroje (NŠA) darbą pradėjo 14 ekspertų, kurie parengs atnaujintą programą.
„Priešmokyklinio ugdymo paskirtis – padėti vaikui pasirengti sėkmingai mokytis pradinėse klasėse. Siekiant tai padaryti kokybiškai, prie atnaujinamos programos dirbs 6 mokslininkai ir 8 praktikai. Jų akademinės žinios ir kasdienė patirtis padės subalansuoti priešmokyklinio ugdymo programą taip, kad ji tenkintų kiekvieno vaiko poreikius, įskaitant specialiųjų ugdymosi poreikių turinčius ar esančius pažeidžiamoje, nepalankioje socialinėje aplinkoje“, – sako Nacionalinės švietimo agentūros direktorė Rūta Krasauskienė.
Priešmokyklinį ugdymo turinį būtina atnaujinti ne tik dėl per šį laikotarpį įvykusių pokyčių švietime, bet ir atsižvelgiant į naujausius mokslo pasiekimus, tarptautinių tyrimų ir nacionalinių mokinių pasiekimų patikrinimų rezultatus, projektų patirtis (pvz.: „Inovacijos vaikų darželyje“) tarptautinių organizacijų ekspertų rekomendacijas.
Priešmokyklinio ugdymo programoje ugdymo turinys bus aprašomas vieneriems metams, o kompetencijos sutaps su ugdymo turiniu. Ugdymo turinys programoje bus suskirstytas į penkias mokymosi sritis: kalbinį ugdymą, socialinį ugdymą, STEM ugdymą, sveikatos ir fizinį ugdymą, meninį ugdymą. Visoms sritims bus skiriama vienoda apimtis. Vaikai žinias įgis integraliai – stebėdami, eksperimentuodami įvairiose aplinkose, ugdantis 7 pagrindines kompetencijas: pažinimo, skaitmeninę, socialinę, emocinę ir sveikos gyvensenos, kūrybiškumo, pilietinę, kultūrinę ir komunikavimo.
Priešmokykliniame ugdyme bus taikomas formuojamasis vaikų pasiekimų vertinimas, iliustruojantis vaiko pažangą pagal amžių. Pasiekimai bus aprašomi pagal tris pasiekimų lygius: iki pagrindinio, pagrindinį ir aukščiau pagrindinio.
Numatoma, kad atnaujinta priešmokyklinio ugdymo programa mokyklas pasieks 2022 m. rudenį.