Ką galime padaryti mes, tėvai, kad mūsų vaikas geriau mokytųsi mokykloje? Gal samdyti papildomus korepetitorius? Gal tobulinti mokymosi technikas? Atsakymas, kurį išgirsite šiame straipsnyje, gali būti netikėtas.
Tarptautinė ekspertų grupė, kurią sudaro 24 mokslininkai iš Kanados, JAV ir Europos, padarė išvadą, kad vaikų nereikia pernelyg apkrauti pamokomis, knygų skaitymu ar rašymu sąsiuviniuose. Visa tai neigiamai veikia jų besivystančias ir besiformuojančias smegenis.
„Vaikams ir jaunimui geriau mokytis padeda aktyvūs žaidimai gryname ore ir fizinis krūvis pamokų metu ir po pamokų”, – rašo mokslininkai straipsnyje, kuris buvo paskelbtas sporto medicinos leidinyje „British Journal of Sports Medicine”.
Be to, fiziniai pratimai ir sportas „palankiai veikia galvos smegenų struktūrą, jų funkcionavimą ir vystymąsi”, rašo ekspertai savo išvadose.
Tokią išvadą specialistų iš įvairių šalių konsiliumas padarė po išsamios įvairių mokslinių ir medicininių tyrimų, kurie buvo atlikti siekiant išsiaiškinti, kaip 6–18 m. vaikus veikia fizinis aktyvumas, analizės. Kartu tyrėjai pamėgino išsiaiškinti, kas palankiausiai veikia vaiko smegenis – daug kūno kultūros pamokų mokyklose, įvairių sporto šakų būreliai ar aktyvūs žaidimai gryname ore.
Nors visa išvardyta aktyvi veikla atitraukia vaikus ir paauglius nuo mokslų ir namų darbų ruošos, vis dėlto nederėtų jos atsisakyti, teigia mokslininkai.
Ypač tyrėjai akcentuoja aktyvius vaidmenų žaidimus: slėpynes, gaudynes ir pan. Net jei vaikai aktyvius žaidimus žaidžia tik per vieną pertrauką kasdien, tai sustiprina vaikų smegenų funkcionavimą, žingeidumą ir produktyvumą.
Aktyvūs žaidimai gryname ore ne tik padeda vystytis smegenų funkcijoms, bet ir padeda vaikui geriau socializuotis. Kartu judėdami, vaikai ne tik „išvėdina” galvas, bet ir susidraugauja, išsikovoja statusą tarp bendraamžių, mokytojų ir kitų suaugusiųjų.
Jei vis dar manote, kad jei vaikai nėra verčiami mokytis ir „kalti”, jų pažymiai suprastėja, specialistai jums nepritaria.
„Jei moksleivis vietoj pamokų ruošos užsiima aktyvia fizine veikla gryname ore, mokymosi rezultatai dėl to nepablogės”, – rašo ekspertai.
Jie taip pat atkreipia vaikų mokymosi įstaigų vadovų dėmesį į tai, kad mokyklų, licėjų ir kt. teritorijose turi būti vaikų žaidimų aikštelės, dviračių takai ir nedideli parkai, kur vaikai galėtų lakstyti, šokinėti, važinėtis dviračiais ir kitaip judėti.