Dauguma tėvų bent kartą susiduria su situacija, kai vaikas, entuziastingai pradėjęs naują veiklą, po kurio laiko ima sakyti: „Nebeinisiu“, „Man neįdomu“, arba tiesiog ima vengti pamokų. Nors tai atrodo kaip nerimą keliantis ženklas, iš tiesų tokia reakcija yra natūrali vaiko augimo ir savęs pažinimo dalis. Svarbiausia – tinkamai į tai sureaguoti.
1. Išklausykite vaiką
Vaikai dažnai pasako tik tiek, kad „nepatinka“ arba „nuobodu“. Pabandykite išsiaiškinti giliau: galbūt priežastis – ne veikla, o aplinka, santykiai su mokytoju ar kitais vaikais? Kartais už paprasto nenoro slepiasi baimė nesugebėti, patirtas nusivylimas ar net patyčios.
2. Skirkite laiko adaptacijai
Pradėjus naują būrelį ar pamokas, vaikui reikia laiko priprasti. Normalu, jei pirmieji mėnesiai kupini dvejonių. Aptarkite su vaiku galimybę pabandyti tęsti dar kelias savaites, prieš priimant galutinį sprendimą.
3. Atpažinkite pervargimą
Jei vaikas lanko kelis būrelius, daug mokosi ir dar turi kasdienes pareigas, jis gali tiesiog perdegti. Pervargimas dažnai atrodo kaip abejingumas. Tokiu atveju verta sumažinti krūvį ir leisti daugiau laisvo laiko.

4. Atskirti trumpalaikį kaprizą nuo ilgalaikio nenoro
Kartais vaikai nenori eiti vieną dieną, nes bloga nuotaika ar nesinori keltis. Tačiau jei nenoras tęsiasi ilgai, verta ieškoti sprendimo.
5. Kalbėkite apie įsipareigojimus
Svarbu, kad vaikas suprastų, jog kiekvienas pasirinkimas turi pasekmių. Jei jis pradėjo lankyti būrelį ir tėvai sumokėjo už semestrą, reikėtų paaiškinti, kad kursą verta pabaigti – tai moko atsakomybės.
6. Ieškokite alternatyvų
Jei paaiškėja, kad veikla tikrai netinka, geriau ieškoti kitos. Vaikas turi teisę atrasti, kas jam artimiausia: galbūt dailės būrelis pakeičiamas sportu, o muzikos pamokos – technologijų užsiėmimais.
7. Nepaverskite būrelio prievole
Būreliai skirti tam, kad vaikas lavintų gebėjimus, rastų draugų ir jaustų džiaugsmą. Jei jie tampa kančia, tikėtina, kad naudą atneš kita veikla.