Naujus mokslo metus pradėję klasėse, didžioji dalis mokyklų ir toliau tęsia ugdymą kontaktiniu būdu. Statistika rodo, kad sugrįžimas į klases paskatino geresnį žinių įsisavinimą, augo visų pagrindinių mokomųjų dalykų įvertinimų vidurkiai.
Vis tik kontaktinis ugdymas lėmė ne tik teigiamus rezultatus – išaugęs praleistų pamokų skaičius patvirtina, kad moksleiviams dalyvauti pamokose nuotoliniu būdu buvo paprasčiau.
Mokymosi rezultatai gerėja
Moksleivių mokymosi rezultatų statistika rodo, kad nemažos dalies pedagogų išsakyti nuogąstavimai dėl nuotolinio ugdymo neigiamos įtakos moksleivių motyvacijai ar žinių spragų atsiradimo nepasitvirtino.
„Žvelgdami į šių mokslo metų rezultatus matome, kad moksleivių pažymių vidurkis gerėja. Iš to galime spręsti, kad moksleiviai neprarado motyvacijos mokytis – jie siekia geresnių rezultatų bei geriau įsisavina pamokose įgytas žinias“, – „TAMO e. dienyno“ statistiką apžvelgia Malvina Vilniškienė, įmonės „Tavo mokykla“ klientų patirčių valdymo vadovė.
Pasak jos, didžiausias teigiamas pokytis matomas informacinių technologijų bei užsienio kalbų – anglų, vokiečių, rusų – mokomųjų dalykų vertinimuose. Čia fiksuojami 0,2 balo pagerėję rezultatai.
Lyginant šiuos mokslo metus su analogišku praėjusių metų laikotarpiu, aukščiausiai vertinamų pagrindinių mokomųjų dalykų sąrašas lieka nepakitęs. Geriausių pedagogų vertinimų sulaukia informacinių technologijų (8,4 balai), vokiečių kalbos (8 balai), gamtos ir žmogaus (7,9 balai) moksleivių žinios.
Žemiausias pažymių vidurkis – dvyliktokų
Statistika rodo, kad sunkiausiai mokytis sekasi patiems vyriausiems moksleiviams – dvyliktokams. Jų pažymių vidurkis siekia vos 6,5 balo, tuo tarpu devintokų vidurkis yra 6,8, penktokų – 7,8 balo.
„Jau ne vienerius metus analizuodami moksleivių pažymių vidurkio pagal klases statistiką, stebime tendenciją, kad moksleivių rezultatai blogėja vyresnėse klasėse. Tai tik patvirtina, kad vyresniųjų klasių mokomieji dalykai vis sunkėja“, – svarsto M. Vilniškienė.
Jos teigimu, prastėjantiems rezultatams gali daryti įtakos ir tai, kad moksleiviai išsigrynina sau svarbius dalykus bei jiems skiria daugiau savo dėmesio bei laiko. Tad intensyviau ruošiantis būsimiems egzaminams, nukenčia likę mokomieji dalykai, kurių vertinimas nėra toks svarbus.
Sunkiausiai sekasi mokytis matematikos
Vertinant pagrindinių mokomųjų dalykų pažymių vidurkius, pastebima itin iškalbinga tendencija – sunkiausiai moksleiviams sekasi įsisavinti matematikos žinias. Tik 12 proc. moksleivių šio dalyko pažymių vidurkis yra 10-9 balai, 41 proc. – 8-6 balai, 42 proc. – 5-4 balai. O net 5 proc. mokinių matematikos žinios vertinamos neigiamai.
„Jau kelis metus iš eilės vis prastėja matematikos egzaminų rezultatai. Tačiau žvelgdami į tokią šių mokslo metų statistiką, matome, kad reikšmingų pokyčių laukiant artimiausių brandos egzaminų vertinimų ko gero tikėtis negalime. Mokytojai vis dar ieško naujų būdų, kaip moksleivius sudominti ir motyvuoti pamėgti matematikos dalyką, kaip ugdyti analitinius matematinius gebėjimus, kurie vis dar nėra pakankami“, – komentuoja įmonės atstovė.
Tik šiek tiek geresnė moksleivių gaunamų pažymių statistika lietuvių kalbos ir literatūros pamokose. Čia 16 proc. mokinių pažymių vidurkis siekia 10-9 balus, 47 proc. – 8-6 balus, 34 proc. – 5-4 balus.
Daugėja praleistų pamokų
Nuotolinio ugdymo metu buvo fiksuojama maloni statistika – 38 proc. mažesnis moksleivių praleistų pamokų kiekis, lyginant su priešpandeminiais mokslo metais. Vis tik mokymosi procesui sugrįžus į klases, ši statistika keitėsi.
„Šiais mokslo metais ūgtelėjo praleistų pamokų skaičius, augo ir nepateisintų pamokų kiekis. Galime daryti prielaidą, kad šiai statistikai įtakos turi dėl ligos mokyklos negalinčių lankyti moksleivių skaičius. Nuotolinio ugdymo metu prie pamokų jungtis iš namų būdavo paprasčiau“, – „TAMO e. dienyno“ statistiką paaiškina M. Vilniškienė.
Vis tik ji atkreipia dėmesį į tėvų indėlį skatinant geresnius vaikų rezultatus, būnant autoritetu bei motyvuojant juos mokytis bei lankyti pamokas.
„Siekiant geresnių savo vaikų mokslo rezultatų, itin svarbu laiku pastebėti žinių spragas. Todėl tėvai turėtų nuolat domėtis vaiko mokymosi rezultatais, pamokų lankomumu ir sekti įvertinimų tendencijas. Augantis tėvams skirto papildomo e. dienyno įrankio „TAMO išmaniems“ naudojimas rodo, kad vis daugiau tėvų supranta savo rodomo dėmesio svarbą bei aktyviai įsitraukia į vaikų mokslo rezultatų sekimą bei jų motyvavimą“, – kalba M. Vilniškienė.