JUS PASITINKA ATSINAUJINĘS TAVO VAIKAS
Socialinio projekto „Kur dirba suaugę vaikai?“ iniciatoriai: dažnas tėtis ar mama nežino

Socialinio projekto „Kur dirba suaugę vaikai?“ iniciatoriai: dažnas tėtis ar mama nežino, kaip atrodo jų vaiko darbo diena

Kone kiekvienas dirbantis tėtis ar mama yra bent kartą gyvenime atsivedęs savo vaiką į darbovietę, tokiu būdu leisdamas atžalai akies krašteliu išvysti savo tėvų darbo vietą. O ar suaugusių vaikų tėvai galėtų pasakyti, ką dirba jų vaikai ir kaip atrodo jų darbo diena?

Pasak iniciatyvos „Kur dirba suaugę vaikai?“ iniciatorių – populiariausios lietuviškos internetinės laidos apie verslą Lietuvoje „Proto industrija“ kūrėjų – dažnas artimasis net neįsivaizduoja, ką iš tiesų veikia jų sūnus, dukra ar dukterėčia. „Dažna mama ar tėtis, paklausti, kur dirba jų vaikas, atsako: „kažką su kompiuteriais“ arba „vadybininku“, – sako jie.

Siekdama išsklaidyti šią nusistovėjusią normą ir kitaip nei įprasta, supažindinti ne vaikus, o jų tėvus, su atžalų darbo specifika, laidos „Proto industrija“ kūrėjų komanda nusprendė imtis iniciatyvos – spalio 19-21 d. paskatinti skirtingas organizacijas į savo darbovietes pakviesti darbuotojų tėvus, artimuosius ir jiems pristatyti savo organizacijos vidų, darbo specifiką, tokiu būdu sumažinant informacinę kartų atskirtį bei jas suartinant.

„Vaikai dažnai neskiria pakankamai laiko tam, kad paaiškintų artimiesiems, kuo iš tiesų jie užsiima, koks svarbus ar net pasaulį keičiantis gali būti jų darbas, nepaisant to, kad jie tikrai visą dieną žiūri į kompiuterio ekraną. Vyrauja nuomonė, kad vyresnės kartos žmonės nesupranta ir nelabai reikia jiems aiškinti, kuo šiuolaikiniuose versluose užsiima jų atžalos. Todėl norime, kad vaikai edukuotų tėvus apie šiuolaikinį verslą, naujas profesijas bei tuo pačiu grąžinti tėvus į aktyvų gyvenimą, leidžiant jiems pasijusti naudingais ten, kur jie nori ir gali. Esame įsitikinę, kad mūsų tėvai turi patirties, kurios neduoda paieškos varikliai“, – sako projekto organizatoriai.

Verslininkui, laidos „Proto industrija“ kūrėjui Erikui Viršilui ši tema itin aktuali. „Tėvų akyse visada buvau sėkmingai verslą vystantis žmogus. Kuomet pradėjau kurti savo „Youtube“ kanalą, jų akyse staiga ėmiausi sunkiai suprantamos veiklos. Reikėjo papildomo paaiškinimo, kad mano užsiėmimas gali būti vertinamas. Dabar, kai kanalas tampa žinomas, paaiškinimų reikia vis mažiau. Įsivaizduoju, kad ir kitos šiandieninės veiklos dažnai reikalauja išsamesnio pristatymo. Juk socialinių tinklų administratorius, gamybos srauto valdytojas, nuomonės formuotojas, profesionalus kompiuterinių žaidimų žaidėjas, darbdavio įvaizdžio formuotojas, tvarumo vadybininkas – nelabai ką sako vyresnės kartos žmonėms“, – teigia jis.

Prie projekto kviečiamos jungtis visos įmonės, organizacijos ir laisvai samdomi darbuotojai, kurie yra nusiteikę paskirti keletą valandų tam, kad parodytų ir suprantama kalba papasakotų, kuo iš tiesų užsiima savo darbe bei kaip atrodo jų darbo diena.

Jau prisijungusios prie socialinės iniciatyvos sveikatos priežiūros produktų gamintojos „Hollister Lietuva“ generalinis direktorius Michael Brennan teigia, kad jų įmonės sritis daugeliui žmonių yra nepažįstama. „Sulaukiame klausimų: ar darbuotojai tokioje gamykloje vaikšto su baltais chalatais? Kaip atrodo tokių gaminių kokybės testavimas? Kokio dydžio patalpos reikalingos norint pagaminti milijonus produktų per metus? Vyrauja daugybė mitų, kad darbas tarptautinėje įmonėje tinkamas tik jaunajai kartai, sveikatos priežiūros produktų gamybos sektoriuje reikalingas tam tikras išsilavinimas, iš darbuotojų tikimasi ypatingo kompiuterinio raštingumo ir pan. Norime išsklaidyti šiuos mitus ir tikime, kad projekto „Kur dirba suaugę vaikai?“ metu mūsų įmonėje apsilankę artimieji vėliau sugrįš jau ne kaip svečiai, o kaip darbuotojai“, – sako „Hollister Lietuva“ generalinis direktorius Michael Brennan.

Projekto dalimi nusprendė tapti ir įmonė „Novameta“, gaminanti profesionalią įrangą virtuvėms. Jos direktorius Mindaugas Jonuškis mano, kad visiems įdomu pamatyti, kur jų artimieji praleidžia net trečdalį savo dienos ir kokius iššūkius įveikia. „Ši iniciatyva ne tik leis iš arčiau pamatyti mūsų įmonę darbuotojų artimiesiems, bet ir parodys, kokia moderni yra Lietuvos pramonė bei kiek potencialo kaip šalis turime. Tikime, kad projektas patrauks gabių, kūrybingų žmonių dėmesį ir padės jiems plačiau pažinti šią labai įdomią ir perspektyvią sferą“, – teigia jis.

Pasibaigus projektui „Proto industrijos“ kanale pasirodys speciali laida, atskleisianti, kaip pasikeitė tėvų požiūris į jų vaikų specialybę po apsilankymo darbovietėje, bei kuo jų sukaupta patirtis galėjo būti naudingi atžaloms.

 

author avatar
super_admin
Mano išsaugoti straipsniai

SKAITOMIAUSI