Švietimo, mokslo ir sporto ministrė Jurgita Šiugždinienė teigia, kad reaguojant į ypač prastą situaciją dėl matematikos valstybinio brandos egzamino rezultatų visiems 9-12 klasių mokiniams bus parengta 50 vaizdo pamokų sunkiausiomis šio dalyko temomis.
„Bus parengta 50 video pamokų sunkiausiomis temomis ten, kur yra daroma daugiausiai klaidų, 9–12 klasėms. Taip pat jau yra peržiūrimas užduočių bankas. Tai darbai vyksta ir tikiuosi, kad ne taip už ilgo turėsime ir darbo grupės rezultatus“, – trečiadienį Seimo Švietimo ir mokslo komiteto posėdyje teigė J. Šiugždinienė.
„Video pamokos bus prieinamos visiems, būtent tam, kad padėti visų mokyklų mokytojams ir mokiniams“, – pridūrė ji.
Ministrė taip pat atkreipia dėmesį, kad siekiant gerinti matematikos žinių lygį Lietuvoje, darbą toliau tęsia matematikos ekspertų grupė.
„Darbą tęsia matematikos ekspertų grupė, kurios tikslas yra teikti siūlymus dėl strateginio matematikos mokymo ir mokymosi gerinimo. Buvo jau keli susitikimai, yra planuojamos net kelios diskusijos“, – sakė ji.
Savo ruožtu švietimo, mokslo ir sporto viceministras Ramūnas Skaudžius akcentavo, kad darbo grupė yra gana įvairi.
„Yra ir mokytojų praktikų, yra ir žmonių tiek iš Vilniaus universiteto, tiek ir iš Vytauto Didžiojo universiteto, yra mokytojų asociacijų. (…) Tai tikrai ir tos kalbos, ir diskusijos yra plačios ir norisi jas kuo konstruktyviau organizuoti,“, – sakė R. Skaudžius.
„Man atrodo, žengiant toliau reikia sutarimo tarp matematikų bendruomenės, nes matosi, kad tikrai naudojami tam tikri skirtingi terminai ir to nesusišnekėjimo yra. Bet lygiai taip pat keliame ir vertinimo problemą, ir metodų problemas, ir sudominimo problemą. Tai kol kas tai yra tik pradžia, bet, man atrodo, kad einame link to gero rezultato“, – akcentavo jis.
ELTA primena, kad 2022 metų matematikos egzamino neišlaikė 35,4 proc. abiturientų.
ŠMSM iniciatyva atliktos matematikos valstybinio brandos egzamino rezultatų analizės tyrimo išvadose skelbiama, kad egzamino uždavinių sudėtingumas buvo įprastas, uždaviniai buvo parinkti taip, kad minimalius reikalavimus atitinkančių uždavinių buvo pakankamai išlaikyti egzaminą, t. y. surinkti 16 proc. visų užduoties taškų. Tačiau, kaip rašoma išvadoje, du uždaviniai galėjo turėti įtakos geriausiai egzamine pasirodžiusių abiturientų rezultatams.