„Newzoo“ duomenimis, pasaulinė žaidimų rinka 2022-aisias fiksavo 184,4 mlrd. JAV dolerių pajamas, kurių pusę (92,2 mlrd. dolerių) sudarė išmaniųjų telefonų žaidimai. Prognozuojama, jog mobiliųjų žaidimų sektoriaus vertė ateityje stipriai augs ir 2030-aisiais pasieks 250 mlrd. JAV dolerių. Dėl eksperimentinio požiūrio, kurį lemia mažesnės žaidimų kūrimo sąnaudos, būtent mobilieji žaidimai pirmauja žaidimų sektoriuje ir formuoja svarbiausias tendencijas skaitmeninių pramogų srityje.
„Mobiliųjų žaidimų rinka yra didesnė nei konsolių ir asmeninių kompiuterių (PC) žaidimų rinkos kartu sudėjus. Dėl populiarumo ir įspūdingų pajamų galimybių tradicinių konsolių žaidimų leidėjai, tokie kaip „Activision Blizzard“ ar „Electronic Arts“, vis daugiau dėmesio skiria mobiliesiems žaidimams. Artimiausi metai žada rimtas technologijų inovacijas, todėl ir taip dinamiškas mobiliųjų žaidimų pasaulis turėtų pasikeisti neatpažįstamai. 5G tinklo ir debesijos technologijų plėtra prisidės prie to, jog vartotojai daug laiko praleis prie savo išmaniųjų telefonų bei mėgausis aukščiausios klasės vaizdo žaidimais“, – teigia Urtė Eidžiūnaitė, „Huawei“ produktų mokymų vadovė Lietuvoje.
1. Naujos monetizacijos formos
Viena įdomiausių mobiliųjų žaidimų tendencijų yra susijusi su kita svarbia technologija – blokų grandinėmis (angl. „blockchain“). Blokų grandinėje veikiantys žaidimai, žinomi kaip „P2E“ (angl. „play-to-earn“), nuo tradicinių žaidimų skiriasi tuo, kad juose esantis turtas, pasiekimai ir įgyta patirtis priklauso ne žaidimų kūrėjams, o žaidėjams.
„Pagrindinis „P2E“ žavesys yra tai, jog žaidėjai gauna atlygį – dažniausiai žaidimo žetoną arba „NFT“. Tad tokie žaidimai suteikia galimybes užsidirbti, parduodant savo įgūdžiais įgytus įrankius kitiems žaidėjams. Galite prekiauti visai kaip realiame pasaulyje: valdyti, parduoti, nuomoti ir kitaip keisti savo žaidimo metu įgytą turtą antrinėje rinkoje. Daugelis blokų grandinės žaidimų yra decentralizuoti ir leidžia žaidimo nuosavybės turėtojams balsuoti dėl įvairių pasiūlymų, sprendžiant žaidimo ateitį. Tai skatina didesnį žaidėjų įsitraukimą ir naujas valdymo galimybes, o kūrėjai džiaugiasi glaudesnėmis žaidėjų bendruomenėmis“, – pažymi U. Eidžiūnaitė.
2. Garsiausi žaidimų kūrėjai keičia veikimo kryptį
„Jei anksčiau stebėjome tendenciją, jog populiariausi vaizdo žaidimai iš konsolių ir asmeninių kompiuterių po kurio laiko atsiranda ir išmaniųjų telefonų programėlių parduotuvėse, šiandien judėjimo kryptis yra priešinga. Didieji žaidimų kūrėjai vis dažniau naujausius žaidimus pristato išmaniųjų įrenginių platformai ir tik tada, jau šiek tiek modifikuotas ar išplėstas versijas – standartiniams įrenginiams“, – sako U. Eidžiūnaitė.
Vis didesnio populiarumo sulaukia žaidimai, kurie yra pasiekiami įvairiais formatais – nuo konsolių ir asmeninių kompiuterių iki išmaniųjų telefonų. „Unity“ atliktas tyrimas parodė, kad 87 proc. kelių žaidėjų žaidimų (angl. „multiplayer“) entuziastų per pastaruosius metus žaidė žaidimus skirtingose platformose. Dar 43 proc. apklaustųjų teigė, kad norėtų gilesnės integracijos ir pasirinkimo žaidžiant kelių žaidėjų žaidimus išmaniuoju telefonu.
Poreikį žaisti skirtinguose įrenginiuose bei turėti daugybę personalizacijos galimybių atliepia ir „Huawei AppGallery“ didžiulio susidomėjimo sulaukęs žaidimas „PUBG MOBILE“. Žaidimas vartotojams siūlo įtraukiantį žaidimo procesą, kuriame turite derinti strategiją, įgūdžius ir greitą reakciją, o jį žaisti galima tiek vienam, tiek ir su draugais.
3. Debesijos technologija žaidimų pasaulyje
Žaidimai debesyje (angl. „cloud gaming“) skamba gana siurealistiškai. Visgi tai vis didesnio populiarumo sulaukianti žaidimų koncepcija, kuri užtikrintai žengia ir išmaniųjų telefonų rinkoje.
„Debesis leidžia vartotojams akimirksniu išbandyti žaidimą dar prieš jį parsisiunčiant ir pasiekti turinį neapkraunant išmaniojo telefono atminties. Su debesimi žaidimą, patalpintą tam skirtuose serveriuose, žaidžiate nuotoliniu būdu, jis yra transliuojamas į jūsų įrenginį. Vienas didžiausių to privalumų yra tas, jog vartotojai gali iš pradžių išmėginti vaizdo žaidimą ir tik paskui jį nusipirkti – pinigų sutaupymo ir išankstinio išbandymo galimybė šiandien vilioja daugelį žaidėjų“, – dalinasi U. Eidžiūnaitė.