Šių metų balandžio 20–21 dienomis Vilniuje vyks švietimo konferencija „Kelionė į vaiko smalsumą ir kūrybingumą: dialogas su Reggio Emilia požiūriu“. Konferencija skirta ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo, menų mokytojams, universitetų dėstytojams, ikimokyklinio ir pradinio ugdymo programų studentams, administracijos darbuotojams, norintiems pažinti autentišką Reggio Emilia požiūrį į vaiką ir ugdymą. Konferencijoje užsiregistravo jau 300 dalyvių.
Reggio Emilia ugdymo filosofija – populiari pasaulyje, skinasi kelia ir Lietuvoje
Terminas „Reggio Emilia (RE) ugdymo filosofija“ kilo iš šiaurės Italijos miesto Reggio Emilia. Pasaulyje RE praktika laikoma ambicingiausia pradinės pedagogikos sritimi.
1991 m. ekspertų grupė šį pedagoginį požiūrį įvardijo kaip geriausią ikimokyklinių įstaigų darbo kryptį. Tais pačiais metais, remiantis JAV savaitraščio „Newsweek“ duomenimis, RE darželiai buvo pripažinti geriausiais pasaulyje. Siekiant keistis pedagogų ir tyrėjų patirtimi tarptautiniu mastu, 1994 m. Italijoje buvo įkurtas RE tarptautinis centras. Nuo to laiko RE pedagoginis požiūris paplito visame pasaulyje: Vakarų bei Šiaurės Europoje, Australijoje, Kanadoje, JAV, Pietų Amerikoje, Azijos šalyse. 2019 m. tarptautinis „Reggio Children“ centras lietuviškam darželiui „Strazdanėlės“ suteikė teisę vadintis Reggio Emilia įkvėptu darželiu. Penki šio darželio darbuotojai įgijo Reggio Emilia ugdymo filosofijos pedagogų sertifikatus.
Pranešėjos – švietimo ekspertės iš Italijos ir Lietuvos
Konferencijos organizatorės – darželio „Strazdanėlės“ vadovė Sonata Latvėnaitė-Kričenienė ir leidyklos „Muzikija“ vadovė Indrė Šeputienė džiaugiasi, jog į konferenciją atvyks dvi Reggio Emilia švietimo ekspertės iš Italijos, kurios dalinsis realia praktine patirtimi, įgyta per ne vienerius metus.
Viena iš pranešėjų – dr. Claudia Giudici, kuri yra Modenos ir Reggio Emilia universitetų psichopedagogikos dėstytoja. Reikšminga Reggio Emilia miesto švietimo sistemos figūra, kurią 2022 m. Emilijos-Romanijos regiono vyriausybė paskyrė būti regionine patarėja vaikų ir paauglių ugdymo klausimais. Ji taip pat yra Nacionalinės grupės, teikiančios ugdymo rekomendacijas ankstyvajam ir ikimokykliniam ugdymui, narė.
Kita pranešėja – Sara De Poi, kuri nuo 2005 m. audiovizualiniu būdu dokumentuoja Reggio Emilia vaikų ir mokytojų patirtis. Pranešėja įgyvendina redakcinius projektus ir mokymo kursus, dalyvauja aktualiuose ugdymo seminaruose Italijoje bei užsienyje. Jos filmuota medžiaga naudojama viešoms parodoms, publikacijoms, seminarams.
Pranešimus taip pat skaitys ir Lietuvos ankstyvojo ir ikimokyklinio ugdymo ekspertai bei praktikai: prof. dr. Ona Monkevičienė, doc. dr. Milda Brėdikytė, Elena Markevičienė, Sonata Latvėnaitė-Kričenienė, Indrė Šeputienė, rekomendacijų ikimokyklinio ugdymo pedagogams „Žaismė ir atradimai“ rengėjai doc. dr. Rita Makarskaitė-Petkevičienė, doc. dr. Asta Lapėnienė, doc. dr. Rita Gruodytė-Račienė, doc. dr. Tatjana Jevsikova, doc. dr. Viktorija Sičiūnienė, dr. Eglė Krivickaitė-Leišienė, Ligita Neverauskienė.
„Dviejų dienų konferencijos programa neabejotinai turtinga ekspertine pranešėjų patirtimi – tikime, kad klausytojai išsineš daug vertingos ir praktiškos informacijos, pritaikomos kasdieniame ikimokykliniame vaikų ugdyme,“ – sako S. Latvėnaitė-Kričenienė.
Konferencijoje bus apžvelgiamas inovatyvus požiūris į vaikų ugdymą
Inovatyvaus kūrybinio ugdymo darželio „Strazdanėlės“ ir VšĮ „Vaikas ir muzika“ organizuojama konferencija „Kelionė į vaiko smalsumą ir kūrybingumą: dialogas su Reggio Emilia požiūriu“ yra švietimo iniciatyva, kurios tikslas – stiprinti Reggio Emilia ir Lietuvos bendradarbiavimą ikimokyklinio ugdymo srityje, skatinti švietimo bendruomenės diskusiją, pristatyti autentišką, aktualią, šiuo metu pasaulyje itin populiarią Reggio Emilia regiono švietimo sistemos patirtį.
„Šiame renginyje bus aptariama Reggio Emilia filosofija, jos akcentai, aktualumas, kodėl tai populiari ugdymo kryptis pasaulyje, kaip RE keičia tradicinę sampratą apie vaiką, 100 jo kalbų, didaktiniai pastebėjimai. Konferencijos metu bus pristatyti ne tik autentiški RE projektai, bet ir pavyzdžiai iš praktikos Lietuvoje,“ – teigia Indrė Šeputienė.
Pašnekovės pasakoja, kad konferencijoje bus praktiškai aptariama, kaip provokuoti vaiką procesui, kaip dokumentuoti vaiko ugdymosi kelią, kokie iššūkiai gali iškilti ir kaip juos įveikti. „Konferencijos dalyvius taip pat kviesime aktyviai įsitraukti į diskusiją „Keičiame požiūrį į vaiką. Ar tikrai?“ – priduria konferencijos organizatorės.
Daugiau informacijos apie konferenciją: https://strazdaneles.lt/