53% NUOLAIDA ŽURNALO MANO NAMAI PRENUMERATAI
Darželis
Darželis ar priešmokyklinė klasė?

Priešmokyklinė klasė: rinktis mokyklą ar likti darželyje?

Kai priešmokyklinio amžiaus vaikas pasiekia tašką, kai reikia spręsti, ar jis turėtų eiti į mokyklą ar likti darželyje, tai yra svarbus sprendimas, kuris gali turėti įtakos vaiko emociniam, socialiniam ir akademiniam vystymuisi. Štai keletas dalykų, į kuriuos reikėtų atsižvelgti priimant šį sprendimą:

1. Vaiko brandumas ir pasirengimas

  • Socialinis ir emocinis pasirengimas: Ar vaikas geba savarankiškai bendrauti su bendraamžiais ir suaugusiaisiais? Ar jis gali valdyti savo emocijas, susidoroti su frustracija ir laikytis nurodymų?
  • Kognityvinis ir akademinis pasirengimas: Ar vaikas rodo susidomėjimą raidėmis, skaičiais, knygomis ir kitomis mokymosi veiklomis? Ar jis turi pakankamai dėmesio koncentracijos, kad galėtų atlikti užduotis?

2. Mokyklos ir darželio aplinka

  • Mokyklos paruošiamumo programa: Ar mokykla, į kurią planuojate leisti vaiką, siūlo stiprią priešmokyklinio ugdymo programą? Kaip ji atitinka jūsų vaiko poreikius ir interesus?
  • Darželio privalumai: Ar dabartinis darželis suteikia pakankamai galimybių socialiniam ir akademiniam augimui? Ar jame yra tokia ugdymo programa, kuri palaiko vaiko pasirengimą mokyklai, bet dar nėra per griežta?

3. Individualūs vaiko poreikiai

  • Vaiko asmenybė: Kai kurie vaikai yra labai socialūs ir jaučia poreikį būti didesnėje grupėje, o kiti gali būti jautresni ir dar nėra pasirengę didesniems pokyčiams.
  • Specialieji poreikiai: Jei vaikas turi tam tikrų specialiųjų poreikių, svarbu įvertinti, ar mokykla arba darželis gali suteikti reikalingą paramą.

4. Tėvų ir pedagogų nuomonės

  • Tėvų intuicija: Jūs, kaip tėvai, geriausiai pažįstate savo vaiką. Jei manote, kad jam reikėtų daugiau laiko darželyje, kad sustiprėtų ir pasiruoštų, tai yra svarbus argumentas.
  • Pedagogų rekomendacijos: Pasikonsultuokite su vaiko mokytojais ir auklėtojais. Jie gali turėti vertingų įžvalgų apie vaiko pasirengimą mokyklai.

5. Logistika ir praktiniai aspektai

  • Vieta ir transportas: Ar mokykla yra patogiai pasiekiama? Ar praktiniai veiksniai, pvz., darbo valandos, suderinamos su jūsų šeimos gyvenimo būdu?
  • Pereinamojo laikotarpio valdymas: Jei nuspręsite, kad vaikas turi likti darželyje, kaip planuojate pereinamąjį laikotarpį į mokyklą? Ar yra galimybė palaipsniui didinti akademinį krūvį?
Nuotolinis ugdymas įsibėgėjo: ŠMSM apklausos duomenimis populiariausia – „Eduka klasė“

Priešmokyklinio ugdymo mokykloje ypatumai

  • Pradinio ugdymo mokyklose vyrauja tam tikra ugdymo sistema ir standartai.
  • Priešmokyklinio ugdymo klasėse jau yra mokoma akademinių dalykų (pavyzdžiui, vyksta lietuvių, anglų kalbos, matematikos, pasaulio pažinimo, kartais – ir kitos pamokos).
  • Tiesa, taip pat dalį laiko vaikai gali patys rinktis jiems patinkančias veiklas, žaisti.
  • Kai kuriose mokyklose priešmokyklinukai nešioja kuprines ar net dėvi uniformas, turi sėdėti suoluose, todėl greičiau pripranta prie mokyklos disciplinos ir lengviau adaptuojasi pradėję lankyti pirmą klasę.
  • Kitaip tariant, mokykloje dažnai vaikas ruošiamas intensyviau, tikslingiau, ugdymo procesas orientuotas į 12 metų vyksiantį ugdymo procesą.

Apibendrinant

Sprendžiant, ar vaikas turėtų eiti į mokyklą, ar likti darželyje, svarbu įvertinti vaiko pasirengimą, mokyklos ir darželio siūlomas galimybes, taip pat atsižvelgti į individualius vaiko poreikius. Tai yra asmeninis sprendimas, kuris turi būti priimtas, atsižvelgiant į visus šiuos veiksnius. Nepamirškite, kad nėra vieno teisingo sprendimo – svarbiausia, kad jis būtų priimtas siekiant vaiko gerovės.

Mano išsaugoti straipsniai