Kai priešmokyklinio amžiaus vaikas pasiekia tašką, kai reikia spręsti, ar jis turėtų eiti į mokyklą ar likti darželyje, tai yra svarbus sprendimas, kuris gali turėti įtakos vaiko emociniam, socialiniam ir akademiniam vystymuisi. Štai keletas dalykų, į kuriuos reikėtų atsižvelgti priimant šį sprendimą:
1. Vaiko brandumas ir pasirengimas
- Socialinis ir emocinis pasirengimas: Ar vaikas geba savarankiškai bendrauti su bendraamžiais ir suaugusiaisiais? Ar jis gali valdyti savo emocijas, susidoroti su frustracija ir laikytis nurodymų?
- Kognityvinis ir akademinis pasirengimas: Ar vaikas rodo susidomėjimą raidėmis, skaičiais, knygomis ir kitomis mokymosi veiklomis? Ar jis turi pakankamai dėmesio koncentracijos, kad galėtų atlikti užduotis?
2. Mokyklos ir darželio aplinka
- Mokyklos paruošiamumo programa: Ar mokykla, į kurią planuojate leisti vaiką, siūlo stiprią priešmokyklinio ugdymo programą? Kaip ji atitinka jūsų vaiko poreikius ir interesus?
- Darželio privalumai: Ar dabartinis darželis suteikia pakankamai galimybių socialiniam ir akademiniam augimui? Ar jame yra tokia ugdymo programa, kuri palaiko vaiko pasirengimą mokyklai, bet dar nėra per griežta?
3. Individualūs vaiko poreikiai
- Vaiko asmenybė: Kai kurie vaikai yra labai socialūs ir jaučia poreikį būti didesnėje grupėje, o kiti gali būti jautresni ir dar nėra pasirengę didesniems pokyčiams.
- Specialieji poreikiai: Jei vaikas turi tam tikrų specialiųjų poreikių, svarbu įvertinti, ar mokykla arba darželis gali suteikti reikalingą paramą.
4. Tėvų ir pedagogų nuomonės
- Tėvų intuicija: Jūs, kaip tėvai, geriausiai pažįstate savo vaiką. Jei manote, kad jam reikėtų daugiau laiko darželyje, kad sustiprėtų ir pasiruoštų, tai yra svarbus argumentas.
- Pedagogų rekomendacijos: Pasikonsultuokite su vaiko mokytojais ir auklėtojais. Jie gali turėti vertingų įžvalgų apie vaiko pasirengimą mokyklai.
5. Logistika ir praktiniai aspektai
- Vieta ir transportas: Ar mokykla yra patogiai pasiekiama? Ar praktiniai veiksniai, pvz., darbo valandos, suderinamos su jūsų šeimos gyvenimo būdu?
- Pereinamojo laikotarpio valdymas: Jei nuspręsite, kad vaikas turi likti darželyje, kaip planuojate pereinamąjį laikotarpį į mokyklą? Ar yra galimybė palaipsniui didinti akademinį krūvį?
Priešmokyklinio ugdymo mokykloje ypatumai
- Pradinio ugdymo mokyklose vyrauja tam tikra ugdymo sistema ir standartai.
- Priešmokyklinio ugdymo klasėse jau yra mokoma akademinių dalykų (pavyzdžiui, vyksta lietuvių, anglų kalbos, matematikos, pasaulio pažinimo, kartais – ir kitos pamokos).
- Tiesa, taip pat dalį laiko vaikai gali patys rinktis jiems patinkančias veiklas, žaisti.
- Kai kuriose mokyklose priešmokyklinukai nešioja kuprines ar net dėvi uniformas, turi sėdėti suoluose, todėl greičiau pripranta prie mokyklos disciplinos ir lengviau adaptuojasi pradėję lankyti pirmą klasę.
- Kitaip tariant, mokykloje dažnai vaikas ruošiamas intensyviau, tikslingiau, ugdymo procesas orientuotas į 12 metų vyksiantį ugdymo procesą.
Apibendrinant
Sprendžiant, ar vaikas turėtų eiti į mokyklą, ar likti darželyje, svarbu įvertinti vaiko pasirengimą, mokyklos ir darželio siūlomas galimybes, taip pat atsižvelgti į individualius vaiko poreikius. Tai yra asmeninis sprendimas, kuris turi būti priimtas, atsižvelgiant į visus šiuos veiksnius. Nepamirškite, kad nėra vieno teisingo sprendimo – svarbiausia, kad jis būtų priimtas siekiant vaiko gerovės.