53% NUOLAIDA ŽURNALO MANO NAMAI PRENUMERATAI
Ką gali padaryti tėvai

Ką gali padaryti tėvai, kad technologijos vaiką ugdytų, o ne bukintų?

Viena iš šiuolaikinių tėvų dilemų – kaip teisingai supažindinti vaiką su technologijomis, kiek laiko leisti jomis naudotis, kad jos į vaiko dienotvarkę įsilietų atnešdamos naudos, o ne darydamos žalą ir atimdamos laiką, skirtą kitiems svarbiems įgūdžiams lavinti.

Edukacinės platformos „Mažųjų ekspertų mokykla” ambasadorė, „Šiaurės licėjaus” pradinio ugdymo mokytoja Valdonė Navickaitė dalijasi penkiais patarimais, kaip ir kada supažindinti vaiką su technologijomis.

  1. Mokykite naudotis tinkamai

Mokydami vaikus tinkamai naudotis išmaniosiomis technologijomis, ugdysite jų smalsumą, gebėjimą ieškoti ir atrasti informaciją bei daugybę kitų įgūdžių, priklausomai nuo pasirinktų ugdomųjų žaidimų ar priemonių.

Tačiau išmaniosios technologijos jokiu būdu neturi tapti tėvų pakaitalu ar priemone tiesiog užimti vaikų laiką. Taip pat atkreipkite dėmesį ir į tai, kiek laiko prie ekranų praleidžiate Jūs, matant vaikams. Kadangi esate pagrindinis pavyzdys savo vaikui, pasistenkite vaikų akivaizdoje tai kontroliuoti. Jei migdote vaiką tuo pat metu skaitydami naujienas arba pusryčiaujate prie kompiuterio, nenustebkite, jei ir vaikas dar prieš išmokdamas kalbėti ties rankytes į jūsų telefoną ir reikalaus filmukų.

  1. Padėkite išsirinkti turinį

Pagrindinis technologijų privalumas – jos yra šiuolaikiniam vaikui įdomi ir motyvuojanti priemonė semtis žinių, tobulėti, atrasti. Pavyzdžiui, pasitelkdami virtualios realybės akinius, galime nusikelti į Afriką, apžiūrėti ten gyvenančius gyvūnus, augančius augalus, o naudodami virtualias laboratorijas, galime atlikti įvairius eksperimentus. Kasdiene gyvenimo dalimi tapusioms planšetėms ir telefonams pritaikytų edukacinių žaidimų gausa auga kas dieną.

Svarbu išmokyti vaikus tinkamai naudoti technologijas gyvenime ir pasirinkti jiems tinkamą turinį. Mažyliams susipažįstant su išmaniuoju įrenginiu, rekomenduojama tėveliams būti greta, pasakoti ir aiškinti vaikams, kokias galimybes jie gali išnaudoti, kokius žaidimus ar užduotėles rinktis, kaip jas atlikti. Vyresni vaikai jau gali ir labai noriai turinio ieško patys, tad kokius kriterijus jiems įdiegsite, tokiais jie vadovausis ir vėliau.

  1. Susitarkite dėl laiko

Visi žino, kad ikimokyklinukams prie ekranų užsibūti nereikėtų daugiau nei 30 minučių per dieną. Tėvai turėtų skatinti vaikus užsiimti kuo įvairesne veikla, nepamirštant gryno oro ir fiziškai aktyvių užsiėmimų. Tačiau kartais atplėšti vaiką nuo telefono ar planšetės išties sudėtinga.

Dėl laiko, praleidžiamo prie ekrano, lengviausia su vaikais susitarti, jei tai bus daroma nuo pat pirmosios pažinties su technologijomis dienos. Sutarkite, kokia dienos dalis bus skirta pramogoms prie ekrano, kiek laiko skirsite, kodėl būtent tiek ir ne daugiau. Svarbiausia nuo pat susitarimo pradžios plano laikytis, nenuolaidžiauti, neįsivesti „šventinių” dienų, kada galima žaisti ilgiau.

Pasikalbėkite apie saugumą

Nebijokite papasakoti vaikui, kad internete yra ir jam netinkamos informacijos. Bendrais bruožais apibrėžkite, kokių svetainių ar žaidimų reikėtų vengti. Šiam tikslui galite pasinaudoti portalo „Draugiškas internetas” siūlomais ištekliais jaunimui, pvz., vaikams siūloma knygele „Bitutė internete. Kas nori apgauti bitutę?”.

  1. Stebėkite, ką vaikas veikia internete

Mokyklos dar nelankančiam vaikui rekomenduojama planšete dalintis su tėveliais, kadangi labai svarbu stebėti, kiek laiko su įrenginiu praleidžia vaikas. Be to, tai padeda užtikrinti saugų interneto naudojimą. Pirmasis telefonas vaikui rekomenduojamas atsižvelgiant į paties vaiko sąmoningumą, gebėjimą pasirūpinti savo daiktais, bet nepatariama jo pirkti anksčiau nei pirmoje klasėje.

Laikui bėgant net patys mažiausi vaikai išmoksta patys atrasti naujos informacijos, žaidimų. Tuomet rekomenduojame reguliariai patikrinti įrenginio naršymo ir parsisiuntimų istoriją, siekiant užtikrinti, kad vaikas internetu naudojasi saugiai.

Mano išsaugoti straipsniai