Vienas svarbiausių uždavinių tėvams – išrinkti popamokinę veiklą vaikams. Ji turi kur kas didesnę reikšmę nei tiesiog užimtumas ar pramoga: ji ugdo savarankiškumą, kūrybiškumą, pasitikėjimą savimi, padeda atrasti pomėgius ar net būsimą karjeros kelią. Sparčiai populiarėjantis, itin šiuolaikiškas pasirinkimas – „Digital Smilga“ būreliai, apjungiantys ir technologijas, ir kūrybiškumą. Daugiau apie tai kalbamės su studijos bendraįkūrėja, mokytoja ir lektore Agne Trusevičiene.
Pasak įkūrėjos, ankstyva pažintis su technologijomis padeda suprasti, ar vaikui įdomios kūrybinės arba IT kryptys. Net jei vaikas vėliau ir nesirinks šios krypties, įgytos žinios pravers bet kurioje srityje – jos lavina koncentraciją, atkaklumą, gebėjimą bendradarbiauti. „Digital Smilga“ studijoje galima rinktis iš dviejų būrelių: 3D modeliavimo ir spausdinimo bei skaitmeninės dailės. Abi veiklos lavina svarbias šių dienų kompetencijas – nuo kritinio ir kūrybinio mąstymo iki technologinio raštingumo, jos taip pat ugdo įgūdžius, reikalingus, pavyzdžiui, dizaino, architektūros, technologijų, inžinierijos ar kūrybinių industrijų profesijoms.

Ramybė tėvams
Tiesa, dažnai tėvams kylantis klausimas: kiek užsiėmimo metu vaikai leis laiko prie ekrano. Įkūrėjos ir pedagogės teigimu, svarbu tai, kad šie užsiėmimai keičia požiūrį apie tai: vaikai mokosi, kuria, analizuoja, o ne tiesiog tuščiai „sėdi prie kompiuterio“. Studijos įkūrėjos teigimu, vienas dalykas sieja abu užsiėmimus – tai studijos mokytojų siekis žadinti vaikų smalsumą.
Smalsumas – vienas svarbiausių dalykų ugdant vaikus. Jį žadiname vis naujais projektais,
supažindindami juos su naujais įrankiais“, – pasakoja A. Trusevičienė.


3D modeliavimo ir spausdinimo veikla
Pasirinkę šį būrelį, vaikai mokosi kurti trimačius objektus naudodami specialias programas, o vėliau turi galimybę juos atspausdinti 3D spausdintuvu. Viso užsiėmimo metu vaikai tampa kūrėjais, įgyvendinančiais vis skirtingus projektus. „Objektų kūrimas apima visus projekto valdymo etapus: tikslų ir uždavinių išsikėlimą, darbą su 3D modeliavimo programomis, modelių braižymą, objekto atspausdinimą 3D spausdintuvu, galiausiai visą tai užbaigia aptarimas, kaip jiems pavyko, kas buvo sudėtinga, kokios klaidos“, – apie veiklos eigą pasakoja atstovė. Tai vaikams leidžia suprasti, kaip jų idėjos gali virsti realiais daiktais – nuo žaislų iki interjero detalių. Mokiniai ne tik susipažįsta su 3D modeliavimo programos funkcijomis, bet ir išmoksta procesų valdymo, planavimo, lavina stereoskopinį mąstymą.


Skaitmeninės dailės būrelis
Šis būrelis skirtas vaikams, kuriems artima vizualinė kūryba. Naudodami planšetes ir piešimo programas, jie kuria iliustracijas, personažus, plakatų dizainą ar net komiksus. Tai – ne tik meninė išraiška, bet ir žingsnis link galimos ateities profesijos, nes šie įgūdžiai pritaikomi dizaino, žaidimų kūrimo, animacijos srityse. „Nesvarbu, kokį būrelį vaikas pasirinktų, jų metu įgyvendinami projektai tampa jų asmeninio portfolio dalimi, kurį vaikai gali panaudoti besimokydami specializuotose mokyklose, kūrybiniuose konkursuose ar kitur“, – apie papildomus užsiėmimo privalumus pasakojo studijos atstovė.
