„Šios kartos mokiniams labai sunku išlaikyti dėmesį. Jie negali tiesiog ramiai sėdėti, kažką nurašyti nuo knygos ir pabraukti – jiems čia tragiška užduotis“, – sako Marijampolės “Šaltinio” progimazijos pradinių klasių mokytoja Rima Berčiūnienė. Nors užduotis „nurašyti ir pabraukti“ iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti garantuojanti tvarką ir ramybę, kad visi mokiniai tyliai susikaupę dirbs, 27 metus mokytoja dirbanti Rima sako: „Jei klasėje norite chaoso, skirkite tokią ar dar nuobodesnę užduotį ir pamatysite kaip išsvajota ramybė virsta niekais.“
Anot jos, šių dienų mokiniams įdomu, “kai užduotis keičia užduotį, kai rezultatas gaunamas greitai, kai jie patys gali pažinti, eksperimentuoti, tyrinėti. Mokiniams įdomu, kai yra intriga. Tada jie laukia, kas bus toliau“.
Įdomus mokymas(is) turėtų būti panašus į gerą serialą, kai žiūrovas taip įtraukiamas, jog nori žiūrėti dar ir dar. Įtraukime slypi gero filmo sėkmė. Visa tai gali būti pritaikoma ir praktiškai ugdant pagal integruoto ugdymo metodiką (šiuolaikiškas metodas, pagrįstas mokomųjų dalykų jungimu pagal temas), rašoma pranešime spaudai.
Anot Rimos, norint išlaikyti vaikų dėmesį penkias pamokas, mokytojui reikia labai daug ruoštis, kartais tikrai pritrūksta ir idėjų, ir laiko, bet “stengiesi kiek gali, nes matai, kokie susidomėję yra vaikai”.
“Tradiciniuose vadovėliuose yra taip: šiandien per gamtos pamoką kalbame apie Lietuvą, rytoj jau apie varliagyvius. Mes naudojame „Vaivorykštės“ vadovėlius ir čia kiek kitaip. Kiekvienam mėnesiui yra skirtinga tema, visų jų centre – pasaulio pažinimas, aplink sukasi kiti mokomieji dalykai.
Pavyzdžiui, kai buvo tema „Pažįstu gamtą“, skaitėme tekstus apie gyvūnus per lietuvių kalbos pamoką, skaičiavome paukščius per matematiką. Per gamtos pamoką kalbėjome apie Lietuvos ir pasaulio gyvūnus, ėjome į gamtą. Per dailės pamoką karpėme gyvūnų trafaretus ir pasiėmę juos ėjome į lauką, pridėjome prie krūmo, prie sienos, fotografavome ir taip kūrėme paveiksliukus, nors jau buvo šalta mokiniai sakė „mokytoja, dar truputį“.
Žiūrėjome video medžiagą apie beglobius gyvūnus, surengėme akciją skirtą padėti jiems. Būtent taip atsiranda visuminis matymas, viskas sukasi apie tai, ko vaikui reikės gyvenime. Be to, nebelieka mėtymosi nuo vienos temos prie kitos, vaikai įsigilina į vieną temą ir lengvai ją įsisavina“, – skirtumus akcentuoja mokytoja.
NAUJIENA: žurnalą TAVO VAIKAS jau galite pirkti internetu. Įsigyti galite ir senesnių žurnalų. SPAUSKITE ČIA.
„Kai pradėjau dirbti pagal integruoto ugdymo vadovėlį, iš pradžių tikrai jaudinausi, ar spėsime kartu su programa, ar vaikai tikrai supras. Juk programa – visiems ta pati. Visi turime dirbti pagal ją, tačiau galime tai daryti skirtingai – integruotas mokymas vienas iš būdų”, – sako mokytoja Rima. Tačiau ji pripažįsta, kad “mokykla iš savo biudžeto tokiems vadovėliams kaip „Vaivorykštės“ pinigų paprasčiausiai negali skirti”. Dalį vadovėlių išlaidų padengė mokykla, o dalį dovanoja „Mantingos labdaros ir paramos fondas.