Geriausia Kalėdinė dovana - žurnalo MANO NAMAI prenumerata!
J. Šiugždinienė įvertino matematikos bandomojo egzamino rezultatus: norėtųsi

J. Šiugždinienė įvertino matematikos bandomojo egzamino rezultatus: norėtųsi, kad tie skaičiai būtų žymiai geresni

Švietimo, mokslo ir sporto ministrė Jurgita Šiugždinienė optimistiškai žiūri į artėjančius valstybinius brandos egzaminus. Ji tvirtina norėjusi, kad abiturientai bandomąjį matematikos egzaminą būtų išlaikę geriau, tačiau ministrė įsitikinusi, kad bendromis jėgomis pavyks pagerinti matematinius mokinių sugebėjimus.

„Man norėtųsi, kad tie skaičiai būtų žymiai geresni“, – „Žinių radijui“ ketvirtadienį teigė J. Šiugždinienė, vertindama bandomojo matematikos egzamino, kurio neišlaikė apie 20 proc. abiturientų, rezultatus.

„Optimistiškai žiūriu į artėjančius brandos egzaminus, manau, kad mokiniai padarys viską, ką gali. Tikrai jie labai rimtai rengiasi, mes tą pastebim ir tą mums sako mokytojai, kad pasirengimas vyksta labai rimtai“, – sakė ministrė.

Anot jos, matematika yra sisteminis mokslas, kurio mokomasi visus 12 metų. J. Šiugždinienė pabrėžė, kad tik mokantis nuosekliai, galima pasiekti geresnių rezultatų.

„Tuo pačiu raginu mokytis visą 12 metų nuosekliai. (…) Matematika yra hierarchinis mokslas, sisteminis mokslas, jo mokomasi visus 12 metų, ir jo mokytis reikia nuosekliai, todėl akcentas neturėtų būti egzaminas ar patikrinimas. Matematikos mokytis reikia nuolatos, ir tik taip mes galime pasiekti gerų rezultatų“, – teigė ministrė.

Pasak švietimo, mokslo ir sporto ministrės, vasario mėnesį pristatytas ilgalaikis matematikos mokymo(si) gerinimo planas šiuo metu yra įgyvendinamas, tačiau, pažymėjo ji, svarbūs ir kiti lygmenys, kuriuose padedama mokiniams ir mokytojams.

„Planas yra įgyvendinamas, tačiau yra dar kiti lygmenys, kurie yra labai svarbūs. Tikrai matome ne vieną savivaldybę, kur vyksta labai intensyvus pasirengimas ir labai intensyvus matematikos dalyko stiprinimas. Tai tikrai ir Kauno rajono savivaldybė kaip vienas iš pavyzdžių, ir kitos savivaldybės, kur labai daug dėmesio skiria, kad padėti mokiniams – papildomos konsultacijos, prisitraukti stipresnių mokytojų“, – nurodė J. Šiugždinienė.

„Bendromis jėgomis mes šitą problemą įveiksim. Galbūt nepavyks mums jos įveikti taip greitai, kaip norėtume, bet neabejoju, kad mes ją įveiksim“, – pabrėžė ministrė.

ELTA primena, kad kovo viduryje Nacionalinė švietimo agentūra (NŠA) organizavo matematikos mokymosi pasiekimų įsivertinimo testą, kurį iš viso atliko 12,1 tūkst. į valstybinį matematikos brandos egzaminą užsiregistravusių abiturientų. Abiturientai vidutiniškai surinko 9,5 taško iš 22 galimų. Praėjusiais metais mokiniai vidutiniškai surinko 7,5 taško iš tiek pat galimų.

Ministerija vasario pradžioje pristatė ilgalaikį matematikos mokymo(si) gerinimo planą, kurio pagrindiniu akcentu tapo matematinio samprotavimo ugdymas.

Ministerijos pristatytame plane išskirtos kelios matematikos pasiekimų gerinimo kryptys: pagalba mokytojams, pagalba mokiniams, mokslo tyrimais grįstas mokymo ir mokymosi tobulinimas, pasiekimų patikrinimo sistemos stiprinimas, matematikos mokymo ir mokymosi sąlygų gerinimas.

Mano išsaugoti straipsniai