Kad ir kokios veiklos sumanysite imtis, kūrybingumas yra jūsų sėkmės garantas. Sugebėjimas mąstyti kūrybiškai praverčia tiek tėvams, kuomet reikia sugalvoti kaip nuraminti verkiantį kūdikį, tiek ir mokslininkams, kai bando išrasti naują vaistą nuo gripo. Labai svarbu nuo pat mažų dienų skatinti kūrybingumą savo atžalose.
Nemanykite, kad kūrybingi žmonės yra tik tie, kurie gražiai piešia arba, kad tai įgimta savybė, kurios niekaip neišsiugdysi, jei jau gimei jos neturėdama. Mes visi esam pajėgūs generuoti ir kurti idėjas, eksperimentuoti, pasitelkti savo vaizduotę ir ieškoti alternatyvų. Dažniausiai originalios idėjos kyla iš buvusių pojūčių ir patirčių, tiesiog juos pritaikius kitose situacijose arba pažiūrėjus į įprastus daiktus iš kitos perspektyvos.
Leisdami daryti klaidas – drąsiname kūrybiškumą
Tėvai bei mokytojai gali padėti vaikams lavinti savo kūrybiškumą suteikdami jiems laisvę daryti klaidas ir gerbdami jų idėjas. Spręsti problemas kūrybingai – tai vienas iš kasdienių būdų skatinti save ir savo vaikus mąstyti kiek kitaip, plačiau ir nebijant nesėkmių.
TAIP PAT SKAITYKITE:
Naudingi patarimai, kad vaikai pamėgtų valgyti daržoves
Kodėl verkia? 8 priežastys ir 8 būdai padėti
Pasirinkimo laisvė
Vaikai, kuriems yra suteikta galimybė pasirinkti, būna kūrybingesni nei tie, kurių tėvai ir artimieji visuomet priima sprendimus už savo vaikus. Patartina leisti vaikams patiems priiminėti sprendimus. Skatinkite vaikų iniciatyvumą, kur tik galite, taip ugdysite pasitikėjimą savimi ir kūrybingumą.
Supanti aplinka sužadina vaizduotę
Aplinka gali būti įrengta taip, kad sužadintų jausmus ir pojūčius, kurie skatina kūrybingą problemų sprendimą. Pavyzdžiui, parodžius vaikui pusmėnulio formos objektą ir paklausus, kam būtų galima jį panaudoti, vaikai trauks iš atminties prisiminimus, vaizdus ir bandys kurti panaudojimo idėjas iš to, ką mato aplink save. Aplinka ir erdvė, kurioje netrūksta įvairovės, įdomių ir neįprastų detalių, ypač skatina kūrybiškumą.
Laikas žaidimams ir vaizduotei
Prieš pasiūlant vaikui užduočių, kurios susijusios su problemų sprendimu, jaudinantis ir žadinantis vaizduotę žaidimas gali suteikti ir paskatinti dar kūrybingesnes idėjas ir mintis.
Piešiniai „Kai aš užaugsiu”
Paskatinkite vaikus nupiešti save tokius, kokius jie save įsivaizduoja užaugusius. Kokia profesija jiems artima? Dar smagiau bus, jei paguldysite vaikus ant didžiulio lapo popieriaus, apvesite ir iškirpsite jo formą. Tegul sukuria ir aprengia save ateities profesijos drabužiais. Galite netgi padėti vaikams papuošti savo manekeną papildomomis medžiagomis, pavyzdžiui pridėti tiulio sijoną balerinai ar pirato akies raištį iš medžiagos atraižų.
Prieš leisdami aitvarą, pasigaminkite jį
Vietoj to, kad tiesiog nueitumėte ir nusipirktumėte aitvarą, geriau sukurkite projektą, prie kurio vaikas galės prisidėti savomis rankomis ir įdėti savo širdies. Aitvaras yra tikrai nesudėtingas projektas, o vaizdas, kuomet vėjas pakels jį į dangų, įstrigs ir džiugins vaiką ilgam.
Suburkite muzikos grupę
Susikurkite įvairiausių muzikos instrumentų iš lazdelių, varpelių, dubenėlių, stygų, akmenukų, šaukštų ir visokių kitokių namuose rastų daiktų. Paieškokite namuose nebrangių muzikos instrumentų (armonikėlė, dūdelė ir panašiai) ir susirenkite beprotiškai linksmą muzikos vakarą. Įamžinkite pasirodymą, pasikvieskite šokėjų ir palaikančiųjų jūsų grupę!
Kurkite niekad nesibaigiančias pasakas prieš miegą
Paskirkite savo vaiką pagrindiniu pasakos veikėju pasakoje, kuri neturi pabaigos ir kurią kuriate drauge. Paklauskite, kokį nuotykį jis nori patirti kiekvieną vakarą ir kartu naudokitės savo vaizduote papasakoti dešimties minučių ilgio pasaką.
Nuolat klausinėkite
Svarbu vaizduotę nuolat treniruoti, o geriausia praktikuotis yra priverčiant veikti mintis netikėtomis kryptimis. Pavyzdžiui: „Kas nutiktų jeigu … ?”, „Įsivaizduok, jeigu…”, „Kaip galima patobulinti…?”, „Kaip dar galima būtų panaudoti…?” ir taip toliau. Bandykite išvardinti visas įmanomas alternatyvas, kurkite planus.
Žaiskite piešimo žaidimus
Juk kūrybiškumas yra esamų žinių praplėtimas. Tad pamėginkite tokius žaidimus, kuomet yra nupiešiami du (ar kiek tik norima) vienodų apskritimų, o vaiko užduotis yra paversti juos į piešinį ar kitą figūrą. Taip apskritimai gali tapti saule, laikrodžiu, voratinkliu ir taip toliau.