JUS PASITINKA ATSINAUJINĘS TAVO VAIKAS
„Pagalbos vaikams linija“ nuo savo veiklos pradžios atsakė į 76 tūkstančius skambučių

„Pagalbos vaikams linija“ nuo savo veiklos pradžios atsakė į 76 tūkstančius skambučių

Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnyboje prie SADM veikianti „Pagalbos vaikams linija“ mini dešimties metų veiklos sukaktį. Jos darbuotojai konsultuoja vaikus ir dėl vaikų besikreipiančius suaugusiuosius, kai situacijai išspręsti reikalinga kitų įstaigų ar organizacijų pagalba – vaikas patiria smurtą mokykloje ar namuose, yra neprižiūrimas, mato kitą skriaudžiamą vaiką.

Nuo savo veiklos pradžios „Pagalbos vaikams linijos“ konsultantai atsakė į apie 76 tūkst. vaikų ir suaugusiųjų skambučių bei per 1 000 besikreipiančiųjų elektroninių laiškų.

„Pagalbos vaikams linijos“ tikslas – sustiprinti vaiko teisių apsaugą Lietuvoje bei padidinti informacijos apie socialines paslaugas sklaidą ir prieinamumą.

„Pagalbos vaikams liniją“ kūrėme galvodami apie vaikus. Norėtųsi, kad kiekvienas vaikas Lietuvoje turėtų tėvus ar kitus artimus žmones, į kuriuos galėtų kreiptis, kai jam sunku, kai iškyla problemų, kurių vienas išspręsti negali. Deja, ne kiekvienas vaikas turi tokius artimuosius. „Pagalbos vaikams linijos“ konsultantai ir vaikui, ir suaugusiajam pataria, nuo ko pradėti sprendžiant iškilusius sunkumus, pasidalija kitų specialistų kontaktais, palaiko emociškai“, – sako Tarnybos direktorė Alina Jakavonienė.

Pasak „Pagalbos vaikams linijos“ konsultantų, vaikai daugiausia praneša apie patiriamą smurtą šeimoje ir patyčias ugdymo įstaigoje, sudėtingus santykius su šeimos nariais. Tuo tarpu suaugusieji dažniausiai kreipiasi dėl smurto prieš vaikus.

„Vaikų linijos“ konsultantai pirmieji priima skambučius telefono numeriu 116 111 ir, prireikus kitų institucijų ar organizacijų specialistų pagalbos, skambinančiuosius, jiems sutikus, sujungia su „Pagalbos vaikams linija“ tolesniam pagalbos organizavimui. Į „Pagalbos vaikams liniją“ galima kreiptis ir elektroniniu paštu info@pagalbavaikams.lt bei skyrybos@pagalbavaikams.lt. Taip pat vaikams bei suaugusiesiems sudaryta galimybė bendrauti su „Pagalbos vaikams linijos“ konsultantu tiesiogiai internetu per linijos interneto svetainę www.pagalbavaikams.lt.

Taip pat interneto svetainėje www.pagalbavaikams.lt pateikiami fizinio ir seksualinio smurto, patyčių, alkoholio vartojimo ir priklausomybės nuo narkotikų, nėštumo bei sudėtingų šeimos santykių aprašymai, pagrindiniai požymiai ir būdai, kurie padėtų pačiam vaikui ir (ar) jo tėvams spręsti iškilusias problemas, ieškoti, kas ir kaip galėtų padėti.

„Pagalbos vaikams linijos“ konsultantai su skambinančiojo sutikimu, neminint, kas pranešė apie situaciją, kreipiasi į vaiko teisių apsaugos specialistus, mokyklų administracijas, savivaldybių administracijų švietimo skyrius, policiją ir kt., prašant atkreipti dėmesį į susidariusią situaciją bei imtis priemonių, rekomenduojant galimus problemų sprendimo būdus.

Vaiko teisių apsaugos specialistai, gavę pranešimą, aiškinasi nurodytas aplinkybes, tarpininkauja ir padeda šeimai priimti sprendimus, geriausiai atitinkančius vaiko interesus. Taip pat specialistai inicijuoja reikalingos pagalbos šeimai teikimą (pavyzdžiui, psichologinės, socialinės ar kt.) ir (ar) imasi kitų, teisės aktuose numatytų priemonių vaiko teisėms ir geriausiems interesams užtikrinti.

author avatar
super_admin
Mano išsaugoti straipsniai

SKAITOMIAUSI