Lietuvos nacionalinio muziejaus padalinys Kazio Varnelio namai-muziejus jaunuosius lankytojus kviečia į edukacines veiklas „Gražiausios knygos Kazio Varnelio namuose-muziejuje“. Projektu siekiama įtraukti vaikus ir jaunimą į kūrybinę veiklą, skatinančią naujai interpretuoti savo santykį su knyga bei skaitymu, pažinti kultūrinę ir estetinę knygos vertę, vertinti, vizualizuoti ir įvardyti savo emocijas bei estetinius potyrius, asmeninį santykį su paties kuriama – svajonių – knyga.
Kazio Varnelio namuose-muziejuje šiuo metu veikia tradiciškai rengiama čekų ir lietuvių knygos meno paroda, šįmet papildyta ir ukrainietiškomis knygomis. Jos idėja – plačiau pristatyti knygos meno naujoves, parodyti knygą kaip meno objektą, eksponuojamą greta kitų meninių ir istorinių muziejaus vertybių, o muziejuje esančią Kazio Varnelio biblioteką jau savaime galima laikyti meno objektu.
Rengiamomis edukacinėmis veiklomis muziejus siekia skatinti vaikus ir jaunimą pažinti knygą kaip estetinį ir kultūrinį objektą, įsitraukti į kūrybą ir individualizuoti savąjį santykį su knyga – ne tik kaip empirinio, bet ir kaip vizualinio pažinimo objektu, gebėti stebėti ir interpretuoti knygos dizaino savitumus, pažinti biblioteką ir kaip knygų saugojimo, kaupimo erdvę, ir kaip asmens intelektinės ir estetinės saviraiškos aplinką. Projekto tikslas – skatinti domėjimąsi knygos kultūra, įtraukti vaikus ir jaunimą į kultūrinę veiklą, formuoti įprotį lankytis kultūros įstaigose, ugdyti gebėjimą stebėti ir interpretuoti knygą kaip meno objektą, skatinti emocinę savirefleksiją per kūrybines veiklas ir atskleisti kūrybinį potencialą.
Veiklas ves kūrybinio darbo su vaikais ir jaunimu patirties turintys menininkai: Sigutė Chlebinskaitė, Ieva Babilaitė-Ibelgaubtienė, Agnė Kananaitienė ir kt. Planuojamas keturių teminių ekskursijų ciklas gražiausių knygų parodoje ir Kazio Varnelio bibliotekoje. Vaikai susipažins su naujausiomis knygos meno tendencijomis ir XIX–XX a. knygos meno šedevrais, įvairiomis spaudos bei knygrišybos technikomis. Meno terapijos metodais grįsta kūrybinė veikla ugdo savistabą, gebėjimą kurti ir vizualizuoti asmenines knygos skaitymo istorijas, padeda šio proceso metu stebėti ir analizuoti savo minčių ir jausmų pokyčius.
Lietuvos nacionalinis muziejus stengiasi tapti patrauklus ir jaunajai kartai, auginti naują lankytoją. „Turime jaunąjį lankytoją sudominti istorija, įtraukti į pasakojimą. Privalome suteikti prasmingą patirtį, nesvarbu, kokios socialinės padėties jis būtų“, – sako Lietuvos nacionalinio muziejaus vadovė dr. Rūta Kačkutė. Ir priduria: „Būti atviram – vadinasi, girdėti ir už muziejaus sienų tarpstančius pasakojimus, mokėti prie jų prisijungti ir juos pratęsti. Kurti idealų muziejų įmanoma tik kartu su skirtingomis bendruomenėmis, socialinėmis grupėmis, būti jautriems socialiai pažeidžiamoms grupėms. Muziejus turi būti vieta, kurioje susitinka įvairūs ir skirtingos patirties žmonės.“
„Labai svarbus bendravimo, šeiminės ir socialinės įtraukties dėmuo, dėl to edukacijose kviečiame dalyvauti ne tik vaikus, bet visą šeimą – toks būdas labai pasiteisino įgyvendinant ankstesnį projektą, į kurį buvo kviečiami paaugliai, patiriantys socialinę atskirtį, – teigia Kazio Varnelio namų-muziejaus vadovė Daiva Vaišnienė. – Tai stiprina šeimos bendravimą bei bendradarbiavimą, per dalijimąsi kūrybiniais patyrimais formuoja bendrą požiūrį į knygos vertę.“
Edukacinės veiklos Kazio Varnelio namuose-muziejuje (Didžioji g. 26) prasideda jau kovo 18 d.