JUS PASITINKA ATSINAUJINĘS TAVO VAIKAS
Kaip neperkaisti per vasaros karščius

Kaip neperkaisti per vasaros karščius

Vasara gali būti tikras džiaugsmas, kai galime mėgautis šiluma, saule, ilgomis šviesiomis dienomis ir įvairiomis lauko pramogomis. Tačiau karščio bangos gali būti pavojingos, ypač senjorams, vaikams, sergantiems žmonėms ir kitiems karščiui jautresniems asmenims. Todėl nepaprastai svarbu žinoti, kaip reikėtų saugiai elgtis karštyje. Štai keletas patarimų, kaip pasirūpinti savimi ir kitais esant karštiems orams.

1. Gerkite pakankamai vandens

Karštyje organizmas prakaituoja daugiau, todėl būtina nuolat atnaujinti vandens atsargas. Alkoholis ir kava tikrai nėra vandens pakaitalas, šie gėrimai kaip tik gali padidinti dehidratacijos riziką.

2. Venkite saulės karščiausiomis valandomis

Venkite būti tiesioginėje saulėje maždaug nuo 10 valandos ryto iki 4 valandos popietės, kai saulė yra stipriausia. Jei neišvengiamai turite būti lauke šiuo metu, nepamirškite saulės akinių, skrybėlės ir lengvo drabužio, kuris uždengtų kuo daugiau jūsų kūno.

3. Nešiokite lengvus, šviesius drabužius

Tamsūs drabužiai sugeria daugiau šilumos, todėl rinkitės šviesias spalvas. Be to, renkitės laisvus drabužius, kurie leidžia jūsų odai laisvai kvėpuoti. Rinkitės natūralias medžiagas, nes jos daug geriau praleidžia orą ir užtikrina komfortą.

4. Neperkaiskite

Jei pajuntate pirmuosius perkaitimo simptomus (pvz., jūsų kūnas tampa labai karštas, jaučiate silpnumą, pykinimą ar galvos skausmą), kuo skubiau eikite į vėsią vietą, gerkite vandenį ir, jei įmanoma, atsigulkite taip, kad galėtumėte pakelti kojas aukščiau širdies lygio. Jei simptomai neišnyksta ar blogėja, kuo skubiau kreipkitės į gydytoją.

5. Tinkamai maitinkitės

Venkite sunkių, riebių maisto produktų, kurie gali sukelti organizmo perkaitimą. Rinkitės lengvus patiekalus, tokius kaip salotos, vaisiai ir daržovės.

6. Kontroliuokite savo fizinį aktyvumą

Nereikia atsisakyti fizinio aktyvumo, bet būtina jį priderinti prie oro sąlygų. Pavyzdžiui, geriau bėgioti ryte ar vėlai vakare, o ne karščiausiu dienos metu.

7. Prisiminkite ir savo augintinius

Jie taip pat kenčia nuo karščio. Parūpinkite jiems pakankamai švaraus vandens ir užtikrinkite galimybę pasitraukti nuo saulės. Jokiu būdu neuždarykite jų automobilyje net ir trumpam, nes temperatūra viduje gali sparčiai pakilti.

Kaip elgtis perkaitus

Perkaitimas – tai rimta būklė, kuri atsiranda, kai kūnas negali atvėsti. Tai gali sukelti rimtų sveikatos sutrikimų, tokių kaip šilumos smūgis, širdies priepuolis ar net mirtis. Todėl labai svarbu žinoti, kaip elgtis, jei įtariate, kad perkaitote.

  • Atpažinkite perkaitimo simptomus. Pirmiausia turite žinoti, kokie yra perkaitimo simptomai. Tai gali būti: karščiavimas, galvos skausmas, pykinimas, vėmimas, padažnėjęs širdies plakimas, odos paraudimas ar netgi sąmonės netekimas. Jei pastebėjote bent vieną iš šių simptomų, nedelskite ir imkitės veiksmų.

  • Atsitraukite nuo saulės. Jei jaučiate, kad perkaitote, kuo greičiau eikite į vėsią vietą. Tai gali būti kokios nors patalpos vidus, šešėlis arba netgi automobilis su veikiančiu oro kondicionieriumi. Jei nėra kur pasitraukti, bandykite apsisaugoti nuo saulės naudodamiesi skrybėle arba drabužiais.

  • Atvėsinkite kūną. Panaudokite bet kokias priemones, kurios padėtų atvėsinti jūsų kūną. Tai gali būti šaltas dušas, ledas, vėsinamieji kompresai arba tiesiog šaltas rankšluostis ant kaktos. Gerkite daug vandens, kad padėtumėte organizmui atsigaivinti.

  • Skambinkite gydytojui. Perkaitimas gali būti labai pavojingas, todėl, jei simptomai nesumažėja arba blogėja, nedelskite ir skambinkite greitosios pagalbos numeriu. Jei esate sąmoningas ir galite kalbėti, aiškiai ir ramiu balsu nurodykite savo simptomus ir padėtį.

  • Poilsis. Kai tik jūsų būklė pagerės, suteikite sau pakankamai laiko atsigauti. Gerkite daug skysčių, venkite fizinio krūvio ir karščio, kol jūsų kūnas visiškai atsistatys.

Atminkite, kad perkaitimas yra rimta būklė, kuri reikalauja skubios medicininės pagalbos. Niekada negerkite alkoholio, kai esate perkaitęs, nes tai gali tik pabloginti situaciją. Šie patarimai padės jums mėgautis saule ir šiluma, kartu saugant savo sveikatą. Prisiminkite, kad vasara yra ne tik malonumų, bet ir atsakomybės metas. Būkite protingi ir saugūs!

author avatar
super_admin
Mano išsaugoti straipsniai

SKAITOMIAUSI