Žaidimas vaikui yra ne tik smagus laiko leidimas, bet ir lavinimas. Tam galite išnaudoti kiekvieną laisvą minutę. Net ir sėdėdami kartu gydytojo priimamajame, važiuodama autobusu, vaikštinėdama po parką galite mažyliui pasiūlyti tokios veiklos, kuri vystytų jo koordinaciją, smulkiąją motoriką ir mąstymą.
Kiek turi pirštelių?
(Nuo 1 mėn.)
Nuogai išrengtą kūdikį paguldykite ant nugarytės. Paimkite jo pėdutes ir švelniai jas pamasažuokite. Paskui lieskite kiekvieną pirštelį atskirai, švelniai jį kutendama ir kalbindama. (Galite kiekvienam pirštui duoti vardą arba sakyti „pirmadienis/antradienis (…), svarbu, kad kas kartą būtų ta pati seka). Kai jau išmasažuosite pėdas, suimkite jas į abi rankas ir garsiai pūstelėkite. Kūdikiui patiks, jei garsas nuskambės juokingai. Šį žaidimą dažnai kartokite, kad mažylis perprastų, kokia tvarka sveikinatės su piršteliais. Vėliau kūdikis lauks, kol pūstelėsite, vos pradėsite masažuoti pirštelius.
Kas ten?
(Nuo 10 mėn.)
Pasisodinkite kūdikį ant kelių. Jeigu važiuojate autobusu, pasakokite, ką matote pro langą, ir rodykite objektus pirštu. Galite net sukurti kokią pasakėlę, susijusią su pro langą matomais vaizdais. Jeigu esate uždaroje patalpoje, pasekite kūdikiui pasaką, geriausia, jei jos veikėjas bus jūsų vaikutis. Šis žaidimas Skatina vaizduotę ir moko įvardyti tai, ką mažylis mato.
Kas tai?
(Nuo 2 m.)
Pasirinkite gyvūnus arba daiktus, kuriuos mažylis tikrai pažįsta. Pasakykite jam: „Dabar įmink mįslę. Kas tai…?” Pirmiausia įvardykite menamo daikto arba gyvūno bendruosius bruožus (pvz., su uodega). Ir tik tada, jei mažylis negalės atspėti, išvardykite dar kelis būdingus daiktui arba gyvūnui bruožus (pvz., loja). Jeigu mažylis yra vyresnis (jam beveik treji metukai), paprašykite, kad tokią pat mįslę užmintų jums. Žaidimas moko aprašyti daiktus, pagausina vaikučio žodyną.
Piešinys ant aprasojusio stiklo
(Nuo 1 m.)
Važiuodami autobusu galite sukurti ypatingą piešinuką ant aprasojusio stiklo (iš pradžių papūskite šilto oro, kad stiklas aprasotų). Jei laukiate autobusų stotelėje, nupieškite ką nors pagaliuku smėlyje. Pasakokite mažyliui, ką piešiate. Kiekvieną elementą apibūdinkite žodžiais (dabar piešiu namo stogą ir pan.). Paskatinkite vyresnį vaiką, kad pats atspėtų, ką piešiate, arba kad padėtų sukurti paveiksliuką. Žaidimas lavina vaizdo ir judesio koordinaciją, moko piešti ir aprašyti daiktus.
Atspėk formą
(Nuo 2-3 m.)
Pasisodinkite vaikutį ant kelių, paprašykite, kad užsimerktų. Pasakykite, kad nupiešite ką nors ant delniuko, o jis turi atspėti, ką. Figūros gali būti paprastos arba sudėtingesnės (vyresniems vaikams). Jeigu mažylis neįstengia atpažinti paveiksliuko, pati pasakykite, kas tai yra. Paskui galite pasikeisti vaidmenimis. Žaidimas moko atpažinti įvairias formas per prisilietimą, lavina vaizduotę.
Akmenėlis, žirklės, popierius
(Nuo 3 m.)
Paaiškinkite mažyliui žaidimo taisykles. Suspaustas kumštis reiškia akmenėlį, atviras delnas – popierių, o ištiesti du pirštai – žirkles. Kiekvienas jūsų suskaičiavus iki trijų turi parodyti pasirinktą ženklą. Akmuo laimi parodytas su žirklėmis (nes jei žirklėmis kirpsime akmenį, atšips), bet pralaimi su popieriumi (popieriumi galima uždengti akmenį), popierius pralaimi su žirklėmis (žirklėmis jį sukarpome), o šios su akmenėliu. Laimės tas, kuris parodys stipresnį ženklą. Lavina refleksus ir moko kurti savo žaidimus.