JUS PASITINKA ATSINAUJINĘS TAVO VAIKAS
Kai už lango +30: patarimai kiekvienai šeimai

Kai už lango +30: patarimai kiekvienai šeimai

Kaip apsisaugoti nuo karščio ir saugiai mėgautis saulės teikiamais malonumais, pataria Vilniaus visuomenės sveikatos biuro specialistai.

Kaip apsisaugoti nuo karščio?

Svarbiausia tinkamai apsirengti, dėvėti šviesius, laisvus drabužius, nepamiršti galvos dangalų bei akinių nuo saulės. Patartina, kad dėvimi drabužiai būtų natūralaus pluošto.

Saulės aktyvumo piko metu (10 iki 14 val.) rekomenduojama būti vėsesnėse patalpose.

Karštomis dienomis labai svarbu pakankamas Per didelį norą žindyti apkrėčiau vaiką auksiniu stafilokoku
Liaudiški būdai, kurie atbaido uodus

Pirmoji pagalba perkaitus ir patyrus šilumos smūgį

Perkaitimas ir šilumos smūgis paprastai ištinka dėl aplinkos veiksnių bei fizinio pervargimo. Karštame ore labai prakaituojama ir netenkama nemažai skysčių bei druskų, organizmą ištinka dehidratacija ir galiausiai perkaitimas.

Nesiėmus reikiamų priemonių krinta kraujospūdis, retėja pulsas, perkaitęs žmogus gali apalpti. Jei jis ir toliau būna karštyje, kūnui atvėsinti nepakanka prakaitavimo. Staigiai pradeda kilti kūno temperatūra – ši gyvybei pavojinga būklė vadinama šilumos smūgiu. Ir perkaitimo, ir šilumos smūgio galima išvengti imantis tam tikrų atsargos priemonių. Perkaitimas ir šilumos smūgis labiau gresia vaikams, apkūniems ir pagyvenusiems žmonėms, tačiau jis gali pakirsti bet ką.

Perkaitimo atveju būklė paprastai pagerėja atsigulus vėsioje vietoje ir atsigėrus skysčių. Nuvilkite nebūtinus drabužius, atvėsinkite kūną vilgydami kempine, sudrėkinta drungnu vandeniu. Kvieskite medikus, jei nukentėjusiojo būklė negerėja, blogėja arba vyksta sąmonės pokyčiai (sutrinka nuovoka, netenkama sąmonės), ištinka traukuliai.

Šilumos smūgio gydymas: kol laukiate atvykstant medikų paguldykite nukentėjusįjį vėsioje vietoje, pakelkite jo kojas apie 30 cm; apklokite kūną šlapiu audiniu, vilgykite drungnu vandeniu arba uždėkite šaltus kompresus ant sprando, pažastyse ir kirkšnyse. Pagal galimybes (ventiliatoriaus, žurnalo ar laikraščio pagalba) aplink nukentėjusįjį vėdinkite orą. Jeigu auka turi sąmonę, kas 15 min. duokite šaltų negazuotų gėrimų ar druskos tirpalo.

Jokiais būdais negalima:

– trinti nukentėjusiajam kūno alkoholiu;

– numoti ranka į šilumos smūgį ar perkaitimą, nes tai gali būti sunki būklė, ypač jei ji ištinka vaiką;

– duoti vaistų, tokių kaip aspirinas, vartojamų karščiavimui mažinti;

– ko nors duoti nukentėjusiajam į burną, jei jis vemia ar yra be sąmonės;

– leisti šilumos smūgio ištiktam žmogui iškart po pagerėjimo imtis fizinio krūvio.

Norint sumažinti tikimybę susirgti piktybiniais odos navikais, reikia:

  • – vengti tiesioginių saulės spindulių nuo 10 iki 14 val. dienos metu (šį laiką praleiskite mirguliuojančiame pavėsyje);

  • – nuo tiesioginių saulės spindulių saugoti ne tik labai jautrią veido, kaklo, krūtinės odą, bet ir galvą, pridengiant šiaudine skrybėle ar gerai orą praleidžiančiu audeklu;

  • pasirinkti tinkamą aprangą: geriausia apranga yra iš natūralaus pluošto audinių, balta arba šviesi, laisva, skalbiama kasdien;

  • – avėti lengvą, natūralaus pluošto avalynę;

  • – dėvėti kokybiškus akinius nuo saulės;

  • – gerti daug skysčių (vandens su citrina, sulčių, mineralinio vandens), kai saulėje praleidžiate didesnę laiko dalį, nes prakaituojant prarandama daug skysčių;

  • – neapsigauti ir nepamiršti, kad debesuotą dieną ultravioletinių spindulių poveikis yra beveik toks pat kaip ir saulėtą, iki 80 proc. saulės ultravioletinių spindulių vis tiek prasiskverbia į odą;

  • – jautrią odą turintiems asmenims ir vaikams naudoti apsaugines priemones nuo saulės su ne mažesniu kaip 30 apsaugos faktoriumi.

author avatar
super_admin
Mano išsaugoti straipsniai

SKAITOMIAUSI