Geriausia Kalėdinė dovana - žurnalo MANO NAMAI prenumerata!
Kaip šventėms puošti namus

Kaip šventėms puošti namus, kai juose yra mažų vaikų

Reggio Emilia pedagogikoje kūrybiniams [ir šventiniams] kūriniams stengiamasi naudoti gamtos išteklius, pastebint jų formas, tekstūras ir kitus subtilius bruožus. Kiekviena šeima ar bendruomenė labai skirtinga. Gali skirtis tradicijų išlaikymo akcentai.

Kaip šventėms puošiame namus su mažais vaikais, pasakoja vaikų darželio ISTORIJŲ NAMAI psichologė Giedrė Sujetaitė – Volungevičienė.

Auginantiems mažus vaikus yra keli dalykai, į kuriuos siūlome atkreipti dėmesį ruošiantis šventėms. Galvojant apie vaiko amžių ir jo kūrybinius poreikius, lengviau rasti bendrų interesų kuriant savo šeimos pakilią nuotaiką:

Kūdikystėje (0-1 m.) visų svarbiausia – nuotaikos kūrimas. Ir tai daugiau skirta suaugusiems, kurie perduoda savo emocijas mažyliui. Jei jaučiate įtampą planuodami šventines girliandas, geriau atidėkite planus ir uždekite ant stalo žvakę, kuri suteiks ramybės ir jaukumo tamsiais žiemos vakarais. Kūdikių dėmesį gali traukti švieselės ar žaisliukai, bet juos renkamės saugius ir apgalvotus, kad visiems švenčių metu būtų ramu ir puošmenų nereikėtų ginti nuo vaiko rankyčių.

Ankstyvoje vaikystėje (2-3 m.) įdomiausia patirti ir judėti. Šiems vaikams vis dar sunku suprasti, kam reikalingi žaisliukai ir įvairūs papuošimai. Jie patys dar negali suplanuoti galutinio kūrinio, nes mieliau išbando savo motoriką ar susikaupia tik greituose sustojimuose. Šeimos veikloje tikslingiausia juos pakviesti prisidėti prie kūrybinio proceso kai reikia piešti, o tiksliau pateplioti, nešioti ar kabinti reikalingas priemones. Visi švaros reikalaujantys darbeliai vis dar skirti vyresniesiems. Tai turėdami galvoje nesukelsime bereikalingos įtampos sau ir vaikui.

3-4 m. žaidėjai jau mėgsta ilgiau susikaupti, jei tai pasakiška ir neįprasta veikla. Todėl šio amžiaus vaikus lengva įtraukti į namų kūrimo atmosferą pasitelkiant pasakas, fantazijas ir stebuklus. Jei pavyksta atpažinti vaiką žavintį herojų (nebūtinai Kalėdų senelį), ruoštis šventėms daug įdomiau. Paslėpti mažų paslapčių arba sukurti stebuklingus švenčių kampelius nykštukams vaikams labai patiks. Juos vėliau ten dažnai aptiksite ir žaidžiančius.

5-6 m. kūrėjai ima aktyviai planuoti ir įgyvendinti savo idėjas. Tai puikus metas suprasti gilesnius švenčių ritualus, eglės puošimo nuotaiką ir tikrų Kalėdų bendrą laukimą. Juos reikėtų laikyti labai svarbiais šventinių namų ruošos dalyviais, atsakingais už konkrečius darbus. Su vyresniais vaikais galima tartis ir planuoti namų dekoracijas, apgalvojant spalvas, priemones ir laiką. Tačiau svarbu suprasti, kad dažnai šventiniai darbeliai darželyje ir namuose labai skiriasi. Darželyje dažniausiai tikslas – pamokyti, o namie – bendrai sukurti šventinę atmosferą. Jei spausite vaiką būtinai kažką atlikti, kūrybinė dvasia neapsilankys, o žadėtas bendrumas ir liks vieno asmens idėjomis.

Dar apie patį puošimą:

Lauke surinktos medžiagos ypatingai mažiems vaikams suteikia daugybę pojūčių – sausi ar šlapi lapai, aštrios ar glotnios šakelės, spygliuotos ar švelnios briaunos. Mažylių keverzonės taip pat gali virsti nuostabiais papuošimais Kalėdų eglei. Puošimams naudojant gamtines priemones vaikai ima vertinti gamtą, nes supranta, už ką ją reikėtų tausoti, kokį grožį ji turi savyje. Reggio Emilia pedagogika pagrįstuose kūriniuose dažnai sutinkamos šakelės, lapai, kaštonai ar kankorėžiai, bendrai iškepti ir dekoruoti sausainiai. Bet visi kūriniai gimsta žavintis gamtos kūriniais ir beieškant įkvėpimo.

Mano išsaugoti straipsniai