Tyrimas, kurio rezultatai atskleidžia lyčių stereotipus: mokytojai mergaičių matematikos testus vertina prasčiau, negu berniukų.
Tel Avivo (Izraelis) universiteto mokslininkų atliktas tyrimas atskleidė, kad tuo atveju, kai mokytojai žino mokinio lytį, mergaičių matematikos testus jie vertina prasčiau.
Veikiausiai pedagogai to visiškai nežino ir daro tai nesąmoningai, tačiau kalbant apie matematikos žinių patikrinimą, mokytojai ir mokytojos mergaičių darbus vertina prasčiau nei berniukų. Tokią išvadą padarė Tel Avivo universiteto tyrėjai.
Mokslininkės Edith Sand ir Victor Lavy trijų tūkstančių abiejų lyčių šeštos klasės mokinių testų rezultatus vertino dviem būdais. Pirma jie peržiūrėjo, kaip vaikų darbus įvertino jų tikrieji mokytojai. Vėliau tuos pačius testus vertino vaikų nepažįstantys mokytojai, kuriems nebuvo nurodoma testo autoriaus pavardė, taigi, jie nežinojo ir lyties.
Rezultatas atrodė taip: tikrieji mokytojai buvo linkę mergaičių darbus vertinti blogiau nei berniukų. Jie berniukų darbams skyrė geresnius pažymius nei antroji mokytojų grupė. Kadangi svetimi mokytojai vaikų lyties nežinojo, vadinasi, kad tikrieji mokytojai demonstravo šališkumą.
Mažai tikėtina, kad tokie pažymiai mergaitėms buvo surašyti sąmoningai – juk dauguma mokytojų pačios yra moterys. Tyrėjai mano, kad labiau tikėtina, jog jos tai daro nesąmoningai. Nors tyrimo rezultatų pervertinti nereikėtų, jie vis dėlto rodo, kokį poveikį lyčių stereotipai daro mūsų elgesiui, mums to net nesuvokiant.