JUS PASITINKA ATSINAUJINĘS TAVO VAIKAS
Kaip išvengti nugaros skausmų ir kaip juos sušvelninti

Kaip išvengti nugaros skausmų ir kaip juos sušvelninti

Dažna nėščioji skundžiasi nugaros skausmais. Laimė, yra tausojančių būdų, kaip sušvelninti juos.

Augant pilvui negali atsistebėti: apvalėdamas jis centimetras po centimetro išsikiša į priekį, o jo savininkė vis tiek stovi tiesiai išlaikydama pusiausvyrą. Iki nėštumo pabaigos nėščiosios liemens svoris padidėja 30 procentų – tai iš tiesų didelis išbandymas nugarai.

Kad nėščia moteris ir toliau išlaikytų pusiausvyrą, gamta sugalvojo gudrų dalyką. Mat moters stuburo S formos kreivė daug labiau išlinkusi nei vyrų. Dėl to joms lengva atkišti pilvą šitaip kūno svorio centrą perkeliant atgal. Tokią laikyseną palengvina tai, kad trys apatiniai juosmens slanksteliai labiau pasislinkę atgal –stuburo linkis ryškesnis. Vyrų stuburų tik du apatiniai juosmens slanksteliai pasidavę atgal. Be to, susikryžiavę trys, o ne du apatiniai moterų juosmens slanksteliai, dėl to jie stabilesni. Stuburas tampa lankstesnis dar ir dėl didesnių atstumų tarp atskirų stuburo sąnarių.

Mokslininkų manymu, lankstesniu stuburu žmogus evoliucijos eigoje prisitaikė prie tiesios laikysenos. Antraip nėštumas būtų nepakeliama našta, be to, dar ir pavojinga gyvybei – vargu ar įmanoma būtų buvę ieškotis maisto ir sprukti nuo laukinių žvėrių. 

Tačiau nors moters stuburas ir gerai atlaiko nėštumą, raumenims ir sausgyslėms tenka tikrai nemenkas krūvis. Pasekmė – varginantys nugaros skausmai. Štai keletas patarimų, kad nėštumo metu jie kuo mažiau kamuotų.

Kaip išvengti nugaros skausmų buityje?

Keldama (netgi nesunkius daiktus – pvz., krepšį su pirkiniais) visad sulenkite kojas per kelius, ištiesinkite nugarą, atkiškite sėdynę. Tada jau ištiesinkite kelius. Keldama nesulaikykite kvėpavimo – nėščiosios tada suspaudžia pilvo ertmę, tai papildomas krūvis dubeniui. Suprantama, kad teisinga kėlimo technika pravers ir antrojo vaiko mamoms besilaukiančioms, nes nugara tikrai kenčia, kai didesnysis prašosi pakeliamas ant rankų. Svarbu dar ir toks dalykas: vaiką neškite ant šono ir vis paraginkite, kad eitų pats – pasiglaustyti galima bus ir sėdint ar pritūpus.

Atsistodama – keldamasi iš lovos ar nuo sofos – venkite „lenktinio peilio“ judesių. Geriau pasiverskite ant šono, nuleiskite kojas ant žemės, ir tik tada pakelkite viršutinę kūno dalį.

Valydamasi dantis nepasilenkite prie kriauklės per žemai. Kuo tiesiau stovime, tuo mažiau apkrautas mūsų stuburas. Jei iš burnos tikrai daug tykšta, pasilenkusi viena ranka atsiremkite į kriauklės kraštą.

Kas padeda nuo nugaros skausmų, kilusių dėl pertemptų raumenų?

Štai dėl ko skauda nugarą nėštumo metu: kiekvieno žmogaus stuburo S formos linkiai yra truputį kitokie. Tačiau visų būsimų mamų augantis pilvas individualią S formą iškreipia. Tuomet jau iškrinka ir visa struktūra – įsitempia raumenys, juos ima skaudėti. Gera žinia yra ta, kad judėjimas padeda! Pakaks penkiolika minučių paėjėti, todėl trumpus atstumus stenkitės važiuoti ne automobiliu, o eiti pėsčiomis. Net jei vakare prie televizoriaus įsitaisėte patogia neskausminga poza – nebūkite joje kol baigsis filmas.

Nugaros skausmai prasidėjo sulig nėštumu – ar čia kaltas dubuo?

Mažylis ir pilvas auga taip greit, kad raumenys vos spėja prisitaikyti, kad jį palaikytų. Be to, dar ir minkštieji audiniai nėštumo metu daug laisvesni. Tai į naudą vaisiui – jam patogu augti, bet apsunkina Jūsų nugarą. Mat stuburui nebelieka ir šios atramos. Padeda iš lėto atliekami pratimai dubeniui. Mat krūvis nugarai nuo juosmens slankstelių kyla į viršų tarsi grandininė reakcija. Ir atvirkščiai: kūnas jaučia stiprybę nuo klubų iki pat sprando.

Kas padeda nėščiajai nuo nugaros skausmų prie kompiuterio?

Ar esate mačiusi grifo kaklo pozą? Gerai įsižiūrėkite į kolegas kabinete. Sėdintys prie kompiuterio ir žiūrintys į ekraną – kaklai ištempti į priekį nugaros išriestos – labai primena grifus. Nėštumo metu tokia sėdėsena itin grėsminga. Mat kenčia visas stuburas – o pilvas, kuriam iš tiesų reikėtų daugiau oro, dar papildomai suspaudžiamas. Patarimas: kaip reikiant pasirąžykite, pasirangykite. Pakelkite rankas į viršų, ištiesinkite nugarą. Įsivaizduokite, kaip vienas nuo kito atsitraukia slanksteliai ir jiems atsiranda daugiau erdvės. Sėdėdama ant kėdės kas dešimt minučių perkelkite dubenį į priekį – įtempdama sėdmenų raumenis. Tai paprasta, niekas net nepastebės, o nugarai iškart palengvėja.

Patarimas pietų pertraukai, kai niekas Jūsų nesutrukdys: atsigulkite ant nugaros, kojas sulenkite, padais remkitės į pagrindą, smakrą nuleiskite link krūtinės, kad susidarytų dvigubas pagurklis. Tada kilstelkite galvą tiek, kad po ja galėtumėte pakišti įsivaizduojamą lapą popieriaus. Pasukite galvą į vieną pusę, paskui į kitą – nepamirškite po ja esančio lapo popieriaus. Grifo kaklo – kaip nebūta!

Kas palengvina tarpslankstelinių diskų sukeltą skausmą?

Minkštas apklotas tarp slankstelių spinduliuoja skausmą, kai šie išjudinti ir negali sugrįžti į savo vietą. O išjudina juos augantis sunkus pilvas. Padeda atsipalaidavimas ir judėjimas. Ir vieno, ir kito Jums trūksta, jei dirbate arba jei Jūsų dėmesio reikalauja didysis vaikas. Iš anksto sutartas užsiėmimas padės atrasti laiko sau – pavyzdžiui, vienas vakaras per savaitę skirtas jogos treniruotei.

Nugaros skausmai nėštumo metu – ar neiškrypo stuburas?

Paklusti traukai į priekį ir išsiriesti – tai daro beveik kiekviena būsima mama. Vienas delnas prispaudžiamas prie nugaros, nes kaip tik ten skauda. Mat kuo labiau pilvas pasistumia į priekį, tuo labiau spaudžiami tarpslanksteliniai diskai. Išbandykite šią treniruotę mintyse. Atsistokite ir visas mintis sukaupkite į vaikelį pilve. Apsaugokite jį, pritraukite kuo arčiau prie savęs. Pamatysite: pilvas iškart nebebus toks atkištas.

Ar nugaros skausmus nėščiajai gali sukelti psichiniai veiksmai?

Būti nėščia – gražu. Tačiau neretai – ir sunku. Gal Jums kyla jausmas, kad jau nebepajėgsite? Kaip tik tai ir signalizuoja nugara. Kai dvasinė būsena ne pati geriausia, neretai ir nugarą skauda labiau. Nevaizduokite didvyrės sukandusi dantis. Jei skauda, pasikalbėkite su gydytoju. Jis patars, kokios priemonės galėtų padėti. Arba, jei jau tikrai nėra kitokios išeities, kokius vaistus galėtumėte gerti. Atminkite, kad nuskausminamuosius nėščioji gali gerti tik pasitarusi su gydytoju.

author avatar
super_admin
Mano išsaugoti straipsniai

SKAITOMIAUSI