Tarptautinę vaikų gynimo dieną, šio pirmadienio popietę, Kauno rajone, Mastaičiuose, duris atveria nauji terapiniai namai.
Jų steigėjai – Jono Pauliaus II piligrimų centro vadovas Mantas Kuraitis su žmona Paulina – „Augu kartu“ namų įkurtuvių išvakarėse Eltai paaiškino, kad tai – pirmoji vieta Lietuvoje, kurioje bus teikiama visapusė pagalba šeimai DIR Floortime modelio pagrindu.
„Šio modelio išskirtinumas – į santykį orientuotas, vaiko vedamas, individualiais ypatumais ir natūralios raidos principais besiremiantis ugdymas. Modelis tinka visiems, ir pamatiniai jo principai dėl pagarbaus, į vaiką orientuoto ugdymo skatinimo patikimai įsitvirtina privačiose ugdymo įstaigose. Tačiau toks požiūris vaikų su raidos, elgesio, emocijų, nerimo ir kitokiais sutrikimais, autistiškų vaikų ugdyme vis dar be galo novatoriškas“, – pažymi šių terapinių namų įkūrimo iniciatoriai.
Į įkurtuvių šventę jie pakvietė kolegas, partnerius, kuriems aktualus besikeičiantis požiūris į vaikų ugdymą ir ypač svarbus vaikų, asmenų su negalia ar raidos iššūkiais ugdymas. Tarp pakviestųjų – VšĮ “Švietimo nuotykiai”, VšĮ “Penki pojūčiai”, Kauno rajono socialinių paslaugų skyriaus, šio rajono socialinių paslaugų centro ir Dienos socialinės globos centro kolegos, Kauno „Arkos“ bendruomenė, bendruomenė “Akvila”, DIR Floortime programos pirmosios lietuvių laidos terapeutai, dirbantys visoje Lietuvoje.
DIR® modelio kūrėjas – klinikinės psichologijos, psichiatrijos profesorius, pediatras dr. Stanley Greenspanas per jį pristatė pamatinę žmogaus raidos struktūrą. Kiekviena pavadinimo raidė simbolizuoja svarbiausius modelio elementus: D (angl. Developmental) – modelis remiasi natūralia žmogaus raida, o jos tarpsniai formuoja ugdymo tikslus. I (angl. Individual differences) – individualūs ypatumai formuoja darbo metodus pagal kiekvieną asmenį, atsižvelgdami į jo sensorinį profilį, sensorinę dietą, traumines patirtis, kultūrinį kontekstą, pomėgius ir panašiai. R (angl. Relationship-based) – emocinis ryšys yra modelio šerdis. Floortime – DIR® modelio elementas, tai – pagarba ir žaismingumu remti pusiau struktūruoti užsiėmimai. Tikslai formuojami įvertinant asmens funkcinės-emocinės raidos tarpsnius. Taikant tokį modelį, akcentuojama jo svarba, kai emocinis ryšys, natūralūs vaiko interesai tarsi „užkuria“ vaiko raidos procesus.
„Vis labiau suprantame, kaip organizuoti pagalbą vaikams, turintiems raidos sutrikimų. Apžvelgiant nepriklausomus neurologinius tyrimus, atsiranda vis daugiau įrodymų, kad DIR® modelio principai, ypač emocinio ryšio svarba, atliepia mūsų visų, įskaitant ir autizmą turinčių asmenų, raidą. Natūralią žmogaus raidą dr. S. Greenspanas suskirstė į funkcinės-emocinės raidos tarpsnius, kurie integruoja plačiai žinomą mokymosi piramidę. Funkcinės-emocinės raidos tarpsnius išgyvename kiekvienas. Tačiau asmenims, turintiems tam tikrų raidos iššūkių, šių tarpsnių eiliškumas nėra natūralus, todėl ypač svarbus šalia tokių asmenų esančių tėvų, globėjų, terapeutų pastiprinimas ir pagalba“, – trumpai metodo esmę paaiškino P. Kuraitienė.
Terapinių namų kūrėjai vadovaujasi Šv. Jono Pauliaus II žodžiais „Prašau Jus, niekada, niekada nepraraskite vilties, neabejokite, nepavarkite ir niekada nenusivilkite. Nebijokite!”. Tikima, jog savotiška oaze būsiantys namai padės čia ugdomiems vaikams pamatyti juos supančius ir mylinčius žmones, pirminį visų žinių šaltinį. Taip pat išmokys bendrauti, žaisti, padės reikšti savo jausmus, atskleisti gebėjimus, kurti, patirti džiaugsmą, stiprinti emocinius ryšius ir įveikti kartais neįtikinamai sunkias jiems bei artimiesiems atrodančias problemas.
Pašventinti Tarptautinę vaikų gynimo dieną pakaunėje atidaromą autistiškų vaikų ugdymo centrą „Augu kartu“ terapinius namus pakviesti arkivyskupas Lionginas Virbalas ir Garliavos Švč. Trejybės bažnyčios klebonas Gintas Urbštas.