Visuomenėje galime išgirsti daugybę reikalavimų, kokie turėtų būti tobuli tėvai. Tačiau dar didesnius reikalavimus keliame patys sau....
emocinis intelektas
atsitiktinis
Kaip ugdyti vaiko emocinį intelektą namuose ir darželyje, pasakoja vaikų darželio "Šilagėlė" psichologė Ramunė Narkevičiūtė....
„Vyras turi būti stiprus.“ Šią frazę dauguma girdėjome dar vaikystėje. Ji tarsi nepastebimai įsišaknijo šeimos modeliuose, knygose, filmuose, o kartais – ir mūsų kasdienybėje. Bet ką reiškia būti „stipriu“ šiuolaikinėje tėvystėje?
„Mano trimetė pažįsta visas raides ir moka suskaičiuoti iki dešimt“, – giriasi viena mama. „O maniškė išmoko prieš verkdama pasakyti „Supykau“ arba „Man liūdna“, – džiaugiasi kita. Ir viena, ir kita kalba apie vaiko intelektą. Tik pirmu atveju – apie IQ (intelekto koeficientą), antruoju – EQ (emocinį intelektą). Konsultuoja psichologė psichoterapeutė Marija Vaštakė....
Vaiko emocinis intelektas yra ne mažiau svarbus už jo intelekto koeficientą. Problema ta, kad nors daugelis ir esame apie jį girdėję, kaip lavinti vaiko emocinį intelektą, žinome ne visi. VŠĮ "Mokymų ir psichologinio konsultavimo centro" psichologės Gintarės Jurkevičienės patarimai....
Gimus vaikui, tėvai jo moko daug svarbių dalykų – kalbėti, vaikščioti, skaityti, rašyti. Tačiau daug svarbiau yra išmokyti jį ir kitų, akivaizdžiai nematomų dalykų. Apie juos – straipsnyje....
Per savo praktiką su jaunomis šeimomis ir darželio pedagogais patyriau, kad terminas emocinis intelektas yra auksinė frazė, kuri uždega suaugusiųjų akis....
Ar būtina girti vaikus? Daugelis sako, kad taip. Tačiau yra manančių, jog pagyrimai skatina vaikų egoizmą. Šeimos santykių instituto psichiatrės, psichoterapeutės Romos Šerkšnienės pastebėjimai....
Taip, klystame visi! Ne tik vaikai, draugai, kaimynai, seneliai, viršininkai, bendradarbiai, bet ir mes, tėvai. Klystame, nes be galo mylime savo vaikus. Klystame, nes norime jiems tik paties geriausio. Klystame, nes pamirštame, kokį svarbų vaidmenį atliekame vaikų gyvenime. Klystame, nes esame tik žmonės....
Įprastai neužduodame sau tokių klausimų. Bet psichologė Giedrė Sujetaitė – Volungevičienė būtent tokį uždavė. Ji svarstė, kokius užsiėmimus svarbiau lankyti ikimokyklinukui: lavinančius skaičiavimo, robotikos ar logikos įgūdžius – ar tuos, kurie ugdo emocinį intelektą....
Lietuvos švietimo sistemą nuolat lydi įvairios reformos, tačiau realių pokyčių gyvenimo ir ugdymo kokybėje vis dar yra per mažai, netgi stebima mažėjimo ir blogėjimo tendencija. Taip yra todėl, kad tikrosios reformos turi įvykti ir žmonėse. Deja, praktinė patirtis rodo, kad tarp mokyklos ir tėvų/vaikų puoselėjami ne abipuse pagarba grįsti bendradarbiavimo ryšiai, bet kasdien vis gilėjanti atskirtis....
Klausiate savęs, ar jūsų vaikas laimingas, ar jūsų veiksmai gerai veikia jūsų vaiką? Vienas tyrimas įrodė, kad vaikai, kuriuos augina mamos, kurioms jie rūpi, yra labiau subrendę, o jų emocinis intelektas yra 10 proc. didesnis nei tų vaikų, kuriuos augina abu tėvai, kuriems jų vaikai ne itin nerūpi....