„Mano trimetė pažįsta visas raides ir moka suskaičiuoti iki dešimt“, – giriasi viena mama. „O maniškė išmoko prieš verkdama pasakyti „Supykau“ arba „Man liūdna“, – džiaugiasi kita. Ir viena, ir kita kalba apie vaiko intelektą. Tik pirmu atveju – apie IQ (intelekto koeficientą), antruoju – EQ (emocinį intelektą). Konsultuoja psichologė psichoterapeutė Marija Vaštakė....
Paskutiniuoju metu apie empatiją kalbama daug ir visiškai pelnytai. Sugebėjimas atpažinti savo jausmus, juos įvardinti ir pastebėti šalia esančių žmonių nuotaiką ir jauseną yra be galo svarbus bruožas. Vieniems jis yra labiau įgimtas, kitiems – išlavintas. ...
Ar būtina girti vaikus? Daugelis sako, kad taip. Tačiau yra manančių, jog pagyrimai skatina vaikų egoizmą. Šeimos santykių instituto psichiatrės, psichoterapeutės Romos Šerkšnienės pastebėjimai....
Leidykla „Nieko rimto“, savo kelią pradėjusi nuo knygų vaikams, 2021 metų rugsėjo mėnesį išleido pirmąjį tėvams skirtą leidinį – garsiąja Marios Montessori filosofija grįstą neuropsichologijos ir evoliucinės kognityvinės terapijos specialistės Chiaros Piroddi knygą „Vaikų emocijos“. Apie vaikų emocinio intelekto lavinimą pasitelkiant Montessori metodus kalbamės su psichologe, visuomenės sveikatos mokslų daktare, tinklaraščio apie vaikų psichologiją „Dide...
Per savo praktiką su jaunomis šeimomis ir darželio pedagogais patyriau, kad terminas emocinis intelektas yra auksinė frazė, kuri uždega suaugusiųjų akis....
Optimizmas - savybė, kurią tėvai gali padėti ugdyti savo vaikams. Nuolat girdėdamas „Nelipk", „Nebandyk", „Tau nepavyks", „Nevykėlis", vaikas tikrai neugdo savyje optimistui būdingų savybių. Taigi, penki trumpi ir aiškūs patarimai, jei norite užauginti optimistą....
Emocinis intelektas – populiarus terminas, tačiau apie jį kalbama dažnai iš tiesų neįsigilinus į jo esmę....
Lankyti būrelius ar ne? Tokio klausimo šiandien jau nebekyla niekam. Neformalaus ugdymo nauda tėvai neabejoja ir siekia, kad po pamokų vaikai taip pat lavintųsi, įgytų vertingų įgūdžių, tobulintų gabumus ar tiesiog būtų užimti ir be tikslo nesėdėtų prie kompiuterių, televizorių, neleistų laiko gatvėse....
Kasdien kiekvienas mūsų išgyvena visą paletę įvairių jausmų. Jie kaip antspaudai lieka vidiniame pasaulyje ir dar kurį laiką kartu su savimi juos nešiojame. Vaikų emocijos dažnai dar stipresnės, tiesa, greičiau besikeičiančios. Kokius jausmus gyvenimas sukelia vaikams ir kaip suaugusieji turėtų į juos reaguoti?...
Gimus vaikui, tėvai jo moko daug svarbių dalykų – kalbėti, vaikščioti, skaityti, rašyti. Tačiau daug svarbiau yra išmokyti jį ir kitų, akivaizdžiai nematomų dalykų. Apie juos – straipsnyje....
Išgirdus žodį intelektas, klausimų dėl jo reikšmės nebekyla. O štai emocinis intelektas verčia stabtelėti ir susimąstyti – kas tai ir kodėl jį raginama lavinti nuo pat mažumės, kodėl apie jį kalbama vis dažniau....
Lietuvos švietimo sistemą nuolat lydi įvairios reformos, tačiau realių pokyčių gyvenimo ir ugdymo kokybėje vis dar yra per mažai, netgi stebima mažėjimo ir blogėjimo tendencija. Taip yra todėl, kad tikrosios reformos turi įvykti ir žmonėse. Deja, praktinė patirtis rodo, kad tarp mokyklos ir tėvų/vaikų puoselėjami ne abipuse pagarba grįsti bendradarbiavimo ryšiai, bet kasdien vis gilėjanti atskirtis....